23.4.17

Να θηαυρίζουμε θησαυρούς πνευματικούς για να μην πονάμε

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Να μην κάνετε θησαυρούς στη γη, που μπορούν να σας τους πάρουν. Να κάνετε θησαυρούς πνευματικούς, που να μην μπορούν να σας τους πάρουν, για να μην πονάτε.

Τα λόγια αυτά του Ιησού για μένα είναι το πιο σημαντικό μήνυμα. Νήπιο ακόμα έζησα την τραυματική εμπειρία του να σου παίρνουν αυτό που αγαπάς. Έχασα τον πατέρα μου όταν ήμουν τριών ετών. Έκτοτε, σε όλη μου τη ζωή επαναλαμβάνεται η ίδια εμπειρία, με διαφορετικές μορφές και σε διαφορετική ένταση , η εμπειρία του να μου παίρνουν αυτό που αγαπώ ή αυτό που απλώς μου αρέσει.

Δεν υπάρχει καμία άλλη θεραπεία σ’ αυτό το παιδικό τραύμα, εκτός από την πνευματικότητα. Ίσως γι’ αυτό από παιδί ακόμα προσπαθώ να δώσω στη ζωή μου μεγαλύτερη αξία στις πνευματικές χαρές και στις πνευματικές σχέσεις, παρά στις υλικές, χωρίς να το καταφέρνω πάντα.

Όταν απέφευγα το κρέας, γιατί είχα ορκιστεί να μην ξαναφάω από λύπη για τα ζώα, αυτό που με συγκρατούσε περισσότερο ήταν η πνευματική στάση απέναντι στην κρεοφαγία και όχι τα θέματα υγείας ή οτιδήποτε άλλο.

Είναι δύσκολο όμως σε ένα κόσμο , στον οποίο επικρατεί ο υλισμός, να δημιουργείς πνευματικές σχέσεις. Μάταια αναζητάμε το ωραίο στον αισθητικά έρημο κόσμο μας. Πόσο πίκρα έχουν τα λόγια αυτά του Ράϊνερ Μαρία Ρίλκε, «μου έχετε τα πράγματα σκοτώσει».

Δεν υπάρχουν σχόλια: