14.6.10

Γράμματα σε φίλους (3o)

Του Μόσχου Εμμ. Λαγκουβάρδου

Αγαπητή φίλη Μ.,

Δεν αμφέβαλα καθόλου ότι θα με συγχωρήσετε για την αδιακρισία μου. Γι' αυτό σας έγραψα.
Το γράμμα σας μου έδωσε χαρά. Νιώθω χαρά και θαυμασμό κάθε φορά που γνωρίζω αληθινούς
ανθρώπους. Κάποτε έγραψα ότι αυτή είναι η μεγαλύτερη χαρά για μένα, και ο φίλος μου ο Γιώργος
στο κριτικό του σημείωμα για το βιβλίο μου 'Ένας ήσυχος άνθρωπος' τόνισε αυτή τη φράση, ως την
σπουδαιότερη από όλες!

Εν συντομία πρέπει να σας εξηγήσω τί συνέβη. Κατά καιρούς διάφοροι φίλοι
μου υποδεικνύουν ότι είναι παράτολμο να γράφω αυτό που πιστεύω φανερώνοντας
το όνομά μου.

Κάποιος από αυτούς τους υπέρ το δέον προσεκτικούς φίλους, όταν
μου έφερε τσάϊ από το Άγιον Όρος και μέ κάλεσε στο τηλέφωνο να συναντηθούμε
για να μου το δώσει, με μάλωσε γιατί τον ευχαρίστησα λέγοντας το όνομά του στο τηλέφωνο.:
"Ευχαριστώ Κώστα" για την ευγένειά σου. "Μη λες ονόματα", είπε.

Κάθε τόσο, θα λαμβάνετε και σεις μηνύματα για τραπεζικούς λογαριασμούς στο Μαρόκο
και αλλού. Δεν πέρασε πολύς καιρός που η ΤΡάπεζα με ειδοποίησε ότι αποκρυπτογράφησαν τον αριθμό
του λογαριασμού μου. Φαντασθείτε, στην υπερευαισθησία μου - όταν ήμουν 23 χρονών χειρουργήθηκα για την υπερευαισθησία μου στον ΑΧΕΠΑ, στη Θεσσαλονίκη - πόσο ταράχτηκα όταν είδα στο Ιντερνέτ, ότι στο όνομά σας
υπάρχει κάποιο τραπεζικό ίδρυμα στο Μαρόκο, στο οποίο υπηρετεί και κάποιος Κώστας...

Ουδέν κακόν αμιγές καλού. Για να σας πω την αλήθεια χάρηκα που έμαθα για σας. Κουράζεσαι να νιώθεις ότι
υπάρχουν γύρω σου κάποιοι άνθρωποι. Εδώ ήταν ένας άνθρωπος και εκεί ήταν ένας τόπος. Πρίν λίγο διάβαζα στο βιβλίο του Παύλου Ευδοκίμωφ γι' αυτό το θέμα. Έλεγε πώς δεν υπάρχει μυστήριο στην Ορθόδοξη Πίστη ανεξάρτητο από ένα συγκεκριμένο ιστορικό γεγονός.

'Προσπαθώ να γνωρίσω τη βιωματική διάσταση..'. Ο άγιος Μακάριος ο Αιγύπτιος λέει πως ο εκζητών τον Θεόν εν αυτώ εστί.
'Μόνο ο άνθρωπος φανερώνει το Θεό, αυτός ο άνθρωπος είναι ο Ιησούς, και γι΄ αυτό πριν αναγνωρίσουμε την παρουσία του Χριστού σε κάθε άνθρωπο, πρέπει να αναγνωρίσουμε την παρουσία του Τριαδικού Θεού στον Ιησού Χριστό. Αυτό που χαρακτηρίζει τον άνθρωπο δεν είναι μόνο η σχέση του με τον πλησίον, αλλά πριν απ΄ όλα η σχέση του με τον Θεάνθρωπο Ιησού. (Ευδοκίμωφ)

Με φιλικά αισθήματα
Μόσχος

1-14 Ιουνίου 2010, Αγίου μάρτυρος Ιουστίνου του Φιλοσόφου

Δεν υπάρχουν σχόλια: