28.1.10

Σχόλιο για τους "κεκοιμημένους"

του Μόσχου Εμμ. Λαγκουβάρδου

Αν μου επιτρέπετε να κάνω μια διευκρίνηση όσον αφορά την έννοια του "κεκοιμημένου", η οποία πιστεύω ότι δεν είναι άσχετη με το θέμα της ενότητας της Εκκλησίας, γιατί είναι ένας λόγος υπέρ της ενιαίας Εκκλησίας:
Η λέξη "κεκοιμημένος" είναι μια μεταφορά η οποία χρησιμοποιείται για να παρηγορήσει και να ενδυναμώσει την πίστη των πενθούντων. Κατά τη γνώμη μου δεν επιδέχεται ερμηνεία κατά γράμμα. Οι νεκροί έχουν πλήρη διαύγεια. Δε βρίσκονται σε λήθαργο.
Ο κεκοιμημένος έχει μεν την έννοια του ζώντος,(αυτό που ενδιαφέρει άμεσα τους πενθούντες) αλλά δεν έχει και την έννοια του ευρισκομένου σε κατάσταση ύπνωσης, ο οποίος δεν έχει επαφή με το περιβάλλον.
Ο νεκρός έχει πλήρη διαύγεια.
Η αληθινή ζωή αρχίζει με το θάνατο του σώματος,κατά τον οποίο η ψυχή δεν χρησιμοποιεί πια τις αισθήσεις του σώματος (τα όργανά της, με κυριώτερο το νου), αλλά έχει άμεση αντίληψη.
Υπέρ της ερμηνείας αυτής συνηγορούν τα εξής: Το διορατικό χάρισμα, και η πίστη ότι η Θεοτόκος και οι άγιοι ακούνε τις προσευχές μας, προσεύχονται και πρεσβεύουν υπέρ ημών, πράγμα που δεν θα μπορούσε να γίνει, αν δεν είχαν επαφή με το περιβάλλον και βρίσκονταν βυθισμένοι στο λήθαργο του ύπνου.
Αφού λοιπόν οι νεκροί έχουν πλήρη διαύγεια για ποιο λόγο η Εκκλησία δεν έίναι ενιαία;

2 σχόλια:

Μόσχος Λαγκουβάρδος είπε...

Κι αφού οι νεκροί και η θριαμβεύουσα Εκκλησία έχει πλήρη διαύγεια, ποιος έχει το θράσος να διορθώσει τα παραδεδομένα από τους Πατέρες της Εκκλησίας;
Οι διάλογοι με τους αποσχισθέντες από την Εκκλησία έχουν μόνον ένα σκοπό: την επάνοδό τους στην Εκκλησία.
Οι οικουμενιστές και οι λοιποί μετέχοντες στους διαλόγους με το να παραθεωρούν το γεγονός της απόσχισής των παπικών και των άλλων αιρετικών από την Εκκλησία, να τους ονομάζουν "Εκκλησία" και να κάνουν κοινές προσευχές 'η και λειτουργίες δεν τους βοηθούν να επιστρέψουν στην Εκκλησία και τους στερούν τη δυνατότητα της σωτηρίας.

πηνελοπη είπε...

Η εκκλησια δεν ειναι ενιαια απο σοβαρα λαθη που εκαναν καποιοι και δημιουργησαν σχισματα της εκκλησιας.....διοτι το να κανεις ενα λαθος προσωπικο ενα σοβαρο αδικημα βλαπτεις τον εαυτον σου...το να κανεις ενα λαθος σοβαρο ομως που θα στοιχισει σε ολη την ανθρωποτητα εκει εχεις μεγαλη ευθυνη...Αλλα ολα διορθωνονται φτανει να θελει κανεις να επανορθωσει ταπεινονωντας τον εαυτον του.Ο παπας ας πουμε εαν μετανοουσε,εαν ταπεινονοταν θα ηταν μια αρχη διοτι θα εξομολογιοταν,θα βαπτιζοταν και θα κοινωνουσε και θα ηταν μια μεγαλη αρχη και με το παραδειγμα του θα ακολουθουσαν ολοι οι καθολικοι και το βατικανο θα ηταν ενα δευτερο Αγιον ορος...ενα κεντρο ορθοδοξιας...και εμεις που εχουμε τους παλαιοημερολογητες ...να ειμασταν ενα ολοι...αυτο δεν θα ηθελε και ο κυριος? Υπαρχει λοιπον μεγαλος εγωισμος...μεγαλος εγωισμος..