8.3.09

Μόσχος Λαγκουβάρδος, Κατά λάθος φίλος του εαυτού μου !

Κατά λάθος έγινα φίλος του εαυτού μου
και γράφτηκα στη σχετική στήλη των αγαπημένων
της στήλης. Έγραψα εκεί τον εαυτό μου και
εμφανίζομαι στους επισκέπτες της στήλης,
σαν ένας καλός και αγαπημένος αναγνώστης
των μικρών δοκιμίων μου και των πνευματικών
γυμνασμάτων μου γενικά!
Από άγνοια έγινα φίλος του εαυτού μου,πράγμα
που είναι ένα από τα δυσκολότερα. Ίσως είναι
το πιο δύσκολο να αγαπήσεις τον εαυτό σου.
Ο Ρομπέρτος έλεγε, όταν ανοίξαμε συζήτηση επάνω
στο θέμα της μορφής, του προσώπου ειδικότερα,
είπε πως είναι το πιο δύσκολο από όλα να
αγαπήσεις το πρόσωπό σου.
Εγώ μπορώ να πω ότι αυτή στιγμή, (πλησιάζω
τα εβδομήντα) μόλις που συμπαθώ το πρόσωπό
μου τον καθρέφτη, για όσα τράβηξε μαζί μου.
ΔΕν μπορώ να πω ότι το αγαπώ. "Απλώς το συμπονώ.
Η συμπόνια όχι μόνο δεν είναι αγάπη, αλλά είναι
και εμπόδιο στην αγάπη. Τέλος πάντων, είναι
δύσκολο να είσαι φίλος του εαυτού σου.
Η τραγωδία της ανθρωπότητας, λέει ο Βλάσιος
Πασκάλ είναι γιατί δεν μπορούμε να μείνουμε
ούτε λίγα λεπτά με τον εαυτό μας.
Να πως το λέει ακριβώς: (το αντιγράφω απ΄ το
τρισχαριτωμένο μικρό βιβλίο "Λόγια γαλήνης"
των εκδόσεων "Πατάκη" που το έχω πάντοτε
μαζί μου: Λ¨εει ο ΠαΣΚΆΛ: "Όλες οι δυστυχίες
(εννοεί των ανθρώπων) προέρχονται από ένα
μόνο πράγμα, ότι δέν ξέρουν πώς να ζήσουη
γαλήνιοι , σε ένα δωμάτιο."
Παρόλο λοιπόν που είναι τόσο δύσκολο να
είμαι φίλος του εαυτού μου, εντούτοις
με περισσή ευκολία γράφτηκα μεταξύ των
αναγνωστών των κειμένων μου!
Όχι ότι δεν τα διαβάζω. Δυστυχώς τα διαβάζω
πολλές φορές, όχι από ευχαρίστηση, αλλά
για τα λάθη. Είναι δυσάρεστο να ξαναδιαβάζεις
αυτά που έγραψες. Πολλές φορές δεν το αντέχω
γι΄ αυτό και ξεφεύγουν πολλά λάθη.
Δεν είναι λοιπόν ούτε καθαρή τρέλα, ούτε
ναρκισσισμός ούτε αυτοπροβολή ελεεινής μορφής.
Είναι άγνοια.
Θαυμάζω την κατανόησητων φίλων μου!
Ούτε ξέρω πως μπήκα ανάμεσα στους αναγνώστες μου
ούτε ξέρω πώς να βγω από εκεί. Έκανα πολλές προσπάθειες
αλλά δεν σβήνομαι με τίποτα. Θα του χρωστούσα χάρη
αν κάποιος με έσβηνε από εκεί.
Στην πληροφορική είμαι σχεδόν αναλφάβητος (δεν
χρειάζεται το σχεδόν).
Ζητώ συγνώμην για τα τρομερά λάθη μου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: