28.9.19

Μαύρα μάτια

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Τα μαύρα μάτια είναι τα σπανιότερα και τα ομορφότερα και τα πιο αγαπημένα (το σπάνιο είναι πιο ωραίο –πιο ακριβό- απ΄το κοινό, το συνηθισμένο. Καλέ μου, ακριβέ μου, λέμε τον αγαπημένο γιατί είναι μοναδικός, ο μόνος ακριβός, ο μονάκριβος. Ό,τι αγαπάμε γίνεται μοναδικό. Όταν αγαπάμε μια γυναίκα, μας φαίνεται ότι δεν υπάρχει άλλη γυναίκα στον κόσμο!.

Κανένας άλλος δε θέλησε τόσο πολύ να σε δει, όσο επιθύμησα να σε δω εγώ. Αυτό ο λαός, το λέει με ποιητικό τρόπο, με αυτά τα λόγια: «Μαύρα μάτια έκανα να σε δω». Δηλαδή, όσο σπάνια είναι τα μαύρα μάτια, τόσο σπάνια έγινες κι εσύ για τα μάτια μου, άρα έκανα μαύρα μάτια, από την επιθυμία να σε δω. Σε περίμενα.

Για την αγάπη μιλάει το τραγούδι της Ανατολικής Ρωμυλίας
ΨΕΣ ΕΙΔΙΑ ΣΤ' ΟΝΕΙΡΌ ΜΟΥ

Ψες είδια στ' όνειρό μου
μαύρα μάτια στο πλευρό μου.
Σκώνουμι κι δεν τα βρίσκω.
Μι τα ρούχα μου μαλώνω.
Ρούχα μου, παλιά μου ρούχα,
πούν' τα μαύρα μάτια πού 'χα.

 https://www.youtube.com/watch?v=gt7O_ep2Zso