5.10.14

Ο χιτών του Ιησού


Του Μόσχου Εμμ. Λαγκουβάρδου

Ο χιτών του Ιησού ήταν άρραφος από πάνω μέχρι κάτω. Το κατά Ιωάννην Ευαγγέλιον γράφει επί λέξει: " ήν δε ο χιτών άρραφος, εκ των άνωθεν υφαντός δι' όλου" (ήταν δε ο χιτών χωρίς καμιά ραφή, υφαντός ολόκληρος από πάνω μέχρι κάτω.)
Τί συμβολίζει άραγε ο άρραφος χιτών του Ιησού, εκτός του ότι ανάγκασε τους στρατιώτες που μοιράστηκαν τα ιμάτια του Ιησού, να ρίξουν κλήρο για τον χιτώνα ποιος θα τον πάρει, γιατί τον λυπήθηκαν να τον σκίσουν σε μερίδια. Έτσι εκπληρώθηκε η Γραφή η λέγουσα "διεμερίσαντο τα ιμάτιά μου εαυτοίς και επί τον ιματισμόν μου έβαλον κλήρον".

Το Λεξικό των Αγίων Γραφών του Γ.Κωνσταντίνου γράφει για τον χιτώνα: " ΧΙΤΩΝ,το περί την σάρκα μετά χειρίδων πρώτον ένδυμα των ανδρών και γυναικών. Ο χιτών συνήθως έφθανε έως τα γόνατα. Ενίοτε δε και εις επίδειξιν πολυτελείας εφόρουν τινές και δύο χιτώνας διαφόρων υφασμάτων, ως ο αρχιερεύς , ,περί ου λέγεται "διαρρήξας τους χιτώνας αυτού".Μαρκ.ιδ΄63). Μετά τούτον προς τα έξω περιετίθετο η χλαμύς."

'Ηταν λοιπόν το ένδυμα που φορούσαν κατάσαρκα. Συχνά η Γραφή αλλά και η Υμνογραφία μας προτρέπουν να "ενδυθούμε το Χριστό". Δηλαδή ο Χριστός παρομοιάζεται με ένδυμα. π.χ. "Όσοι εις Χριστόν εβαπτίσθητε Χριστόν ενεδύθητε."

Η ενδυμασία επίσης συνδέεται με τον αγώνα του χριστιανού να ακολουθήσει το Χριστό. "Η νυξ προέκοψεν. Η δε ημέρα ήγγικεν. Αποθώμεθα ουν τα έργα του σκότους και ενδυσώμεθα τα όπλα του φωτός."
Πιθανόν ο χιτών του Ιησού να συμβολίζει την σωτηρία του ανθρώπου με την ολοκληρωτική (σαν τον άρραφο χιτώνα) ένωσή του με το Θεό,
.

Δεν υπάρχουν σχόλια: