31.7.16

Εγρήγορση ή αυτούπνωση;

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Μας ρωτούν, δεν είσθε υπέρ της προστασίας των ελεφάντων από τους κυνηγούς; Πώς μπορούμε να μην είμαστε υπέρ. Δεν είστε υπέρ της προστασίας της σπάνιας χελώνας καρέτα καρέτα; Πώς όχι; Το ίδιο και για τις φώκες ή για τους ουρακοτάγκους και για τα άλλη είδη, που με τον βιασμό της Φύσης χάριν του κέρδους κινδυνεύουν να εξαφανιστούν. Αθροίζοντας όλα αυτά τα νούμερα των υποστηρικτών της προστασίας των υπό εξαφάνιση ειδών, αυτοί που κάνουν την έρευνα παίρνουν με το μέρος τους κάθε ευαίσθητο άνθρωπο επάνω στον Πλανήτη.

Εξ αντιδιαστολής συνάγεται ότι κανείς από μας δεν ανησυχεί για την απειλούμενη εξαφάνιση του ανθρωπίνου είδους, που είναι εξίσου ορατή με τα άλλα αισθανόμενα πλάσματα του Θεού στη Γη.
Δεν θα μπορούσαμε να ζητήσουμε μαζί με τα άλλα απειλούμενα είδη να πάψει και η απειλή κατά της ανθρωπότητας; Θα μπορούσαμε, αλλά αυτό θα ήταν μια ελάχιστη εγρήγορση, ενώ αυτό που επιδιώκεται είναι η ομαδική αυτούπνωση. Από την πρώτη αρχή συγκρούονται η Εγρήγορση του Χριστού και η Αυτούπνωση. της λατρείας του απολύτου.

Περιπέτεια στο δάσος


Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Μια φορά χάθηκα τη νύχτα στο δάσος. Περπατώντας χωρίς προσανατολισμό είδα μπροστά μου ένα φως και περπάτησα προς τα εκεί, ώσπου έφτασα σε μια καλύβα και κοίταξα από το παράθυρο. Ήταν δύο νεαρά ζευγάρια που ετοίμαζαν το δείπνο τους.

Όταν τέλειωσε η προετοιμασία άρχισαν να τρώνε και να πίνουν χωρίς να κάνουν το σταυρό τους. Δίστασα να χτυπήσω την πόρτα γιατί φοβόμουν ότι θα τους ενοχλήσω. Αν πίστευαν στο Χριστό και έκαναν τον σταυρό τους πριν αρχίσουν να τρώνε δεν θα δίσταζα καθόλου να ζητήσω βοήθεια.

Πράγματι είναι μαρτύριο για τους πιστούς εκείνοι που δεν πιστεύουν. Αυτό το μαρτύριο το υπομένουμε βουβά αλλά και μας ελέγχει γιατί ίσως δεν κάνουμε ό,τι μπορούμε για να τους πείσουμε να ζητήσουν απ’ το Θεό να τους χαρίσει πίστη.

Φρίκη

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Ο Κάρλ Γιούγκ σε επιστολή του γράφει για τον ενδόμυχο φόβο των πλουσίων για τον υπερπληθυσμό και για την επιθυμία τους για την μείωση του πληθυσμού της Γης. Αν και η Γη μπορεί να θρέψει τους κατοίκους της και μάλιστα χωρίς τα σύγχρονα επιθετικά μέσα.
Αν όλες οι κυβερνήσεις είναι βαλτές από αυτούς που έχουν τα χρήματα.
Αν όλα τα χρήματα είναι σε τσιπς;
Αν δεν μπορείς να αγοράσεις τίποτα χωρίς τα τσιπ ούτε ψωμί;
Αν ολοένα αυξάνουν τους φόρους;
Αν θέλουν να μειώσουν τον πληθυσμό της Γης;
Αν ολοένα αυξάνουν τους φόρους, όσοι δεν έχουν να τους πληρώσουν θα πεθάνουν από την πείνα.
Θα επαναστατήσει ο κόσμος;
Θα επαναστατήσει ο κόσμος; Ο στρατός και η αστυνομία δεν θα υπακούσει στις κυβερνήσεις;
Και τί θα κάνει ο κόσμος, δηλαδή οι φτωχοί που δεν έχουν να πληρώσουν τους φόρους, με τα σύγχρονα μέσα καταστολής;
Να αλλάξουμε το σύστημα με το οποίο όλο το χρήμα το έχουν οι τραπεζίτες.
Πώς θα γίνει αυτό; Δείτε την τύχη των προέδρων της Αμερικής, όσοι προσπάθησαν να εφαρμόσουν το πρώτο άρθρο του Αμερικανικού Συντάγματος σύμφωνα με το οποίο το χρήμα δεν το αγοράζουν από τις ιδιωτικές τράπεζες.
Η Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, δηλαδή η Ρωμιοσύνη έζησε άλλα χίλια χρόνια μετά την κατάλυση της Δυτικής Αυτοκρατορίας.
Και κατελύθη γιατί έπαψε να εκδίδει η η ίδια το νόμισμά της και το αγόραζε από τους εμπόρους της Βενετίας.

Εμείς όμως μπροστά σ΄ αυτή τη φρίκη έχουμε την ελπίδα μας στο Χριστό. "Επί χειρών αρούσι σε μήποτε προσκόψει ο πόδας σου", λέει ο Δαβίδ.

Επί σοί, Κύριε, ήλπισα, μη καταισχυνθείην εις τον αιώνα. Γενού μοι εις Θεόν υπερασπιστήν. 

Ποιά σχέση θέλουμε να έχουμε με το Θεό;

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Ποια σχέση θέλουμε να έχουμε με το Θεό; Πολλοί ακούν για τη δόξα του Θεού και νομίζουν ότι η δόξα του Θεού είναι όπως η φήμη ή η δημοσιότητα. Ότι μεγάλη δόξα είναι μεγάλη φήμη και ότι όσο περισσότεροι δοξάζουν το Θεό με αυτήν την έννοια τόσο το καλύτερο για το Θεό γιατί έχει περισσότερους οπαδούς.Δεν είναι αυτή η δόξα του Θεού για τους ορθοδόξους.

Να ρωτήσουμε τον εαυτό μας, ποια σχέση θέλουμε να έχουμε με το Θεό. Δοξάζω το Θεό, κατά την Ορθόδοξη Παράδοση, θα πει νιώθω την Αγία Παρουσία του Θεού στη ζωή μου και δεν κάνω τίποτα χωρίς το Θεό. Η δόξα του Θεού είναι η εμπειρική γνώση του Θεού και η εμπειρική γνώση του Θεού, είναι η γνώση με τα καθολικά βιώματα και με το σπουδαιότερο από όλα, της πίστης, της ελπίδας και της αγάπης. Γνωρίζω το Θεό σημαίνει ότι αγαπώ το Θεό στο πρόσωπο του Κυρίου Ιησού Χριστού.

Δεν θα με δείτε , είπε στους Ιουδαίους, μέχρι να πείτε, «ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου».

Ετικέτες
Η δόξα του Θεού
Η γνώση του Θεού

27.7.16

Η Κόλαση κι ο Παράδεισος



Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Εδώ είναι η Κόλαση κι ο Παράδεισος πιστεύει ο λαός. Όχι γιατί δεν υπάρχει ζωή μετά θάνατον, αλλά γιατί η ζωή αυτή προοιωνίζει και την άλλη.
Ευτυχώς πληρώνουμε εδώ με τα άγχη, τις αγωνίες, τις αρρώστιες... Ίσως η ψυχή μας επιλέγει αυτόν τον δρόμο της μετάνοιας. Ένας Άγιος της Εκκλησίας μας έλεγε, «Υπάρχουν πολλοί δρόμοι σωτηρίας. Την ασθένεια ηρετισάμην (προτίμησα).» Υπάρχει και άλλη επιλογή: του αμετανόητου. Παράδειγμα η επιλογή του Φαρισαίου της Παραβολής.

Γιατί ευημερεί ο άδικος; ρωτάει αυτός που αρνείται την ύπαρξη του Θεού και της Θείας Πρόνοιας. Στην παραβολή του Τελώνου και του Φαρισαίου, θα βρεις την απάντηση. Ο Φαρισαίος της παραβολής δεν επιλέγει την ξεπληρωμή με την μετάνοια. Θεωρεί τον εαυτό του καλύτερο από τους άλλους. Ευχαριστώ, λέει στην προσευχή του, που δεν είμαι σαν τους άλλους.
moschoblog.blogspot.com

Ετικέτες
Άγχος,
αγωνία,
αρρώστιες
Κόλαση
Παράδεισος

25.7.16

Τί διαφέρει ο ορθόδοξος από έναν αιρετικό

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Ο ορθόδοξος προσεύχεται στον Ιησού Χριστό ως Κύριον και Θεόν του. Κανείς δεν επικαλείται τον Ιησού ως Κύριον και Θεόν του, αν δεν έχει Πνεύμα Θεού.

Ο αιρετικός θεωρεί τον Ιησού ως έναν από τους ιδρυτές θρησκειών, όπως είναι ο Μωυσής, ο Μωάμεθ, ο Βούδδας, ο Κομφούκιος κ.ά. Αλλά κι ο Μωυσής κι ο Μωάμεθ κι ο Βούδας κι ο Κομφούκιος κι οι άλλοι ιδρυτές θρησκειών πέθαναν με την σειρά τους και κανείς δεν δίδαξε ότι είναι ο Κύριος και ο Θεός ούτε προσεύχεται κανείς σ’ αυτούς ως Κύριον και Θεόν του.

 Αιρετικός είναι επίσης αυτός που νομίζει ότι πιστεύει στο Χριστό, ενώ δεν πιστεύει στην ΄"Ακτιστη ενέργεια της χάρης του Χριστού. Άυτός ουσιαστικά δεν πιστεύει στο Θεό, αλλά στον άνθρωπο.

Οι Ορθόδοξοι επικαλούμαστε το Όνομα του Ιησού, σύμφωνα με την Αγία Γραφή, η οποία γράφει ότι όποιος επικαλείται με πίστη το Όνομα του Κυρίου θα σωθεί.

Ετικέτες
Ορθόδοξοι
Αιρετικοί

24.7.16

ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΑΙΡΕΣΕΙΣ

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Η Ορθοδοξία φυλάσσει ως κόρη οφθαλμού την Διδασκαλία του Ιησού Χριστού.

Οι ορθόδοξοι έχουμε την ελπίδα μας στο Χριστό. Οι αιρέσεις ταυτίζουν την πίστη στο Θεό με την εξουσία.

Οι αιρετικοί δεν πιστεύουν στο Θεό, αλλά στη δύναμη. Ουσιαστικά λατρεύουν τον άρχοντα ως θεό.

18.7.16

Όταν ο εχθρός επιτίθεται σε μια χώρα

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Όταν ο εχθρός επιτίθεται σε μια χώρα, καταστρέφει τις γέφυρες. Η Ελλάδα δέχεται την επίθεση του εχθρού. Ο εχθρός καταστρέφει τις πνευματικές γέφυρες της Ελλάδος.
Οι Κινέζοι λένε, ετοιμάσου να κατακτήσεις έναν λαό, που ξέχασε την ετυμολογία της γλώσσας του. Και αυτό θα μπορούσαμε να πούμε στην περίπτωσή μας, αλλά είναι ακόμα πιο σημαντικό να πούμε παραφράζοντας τους Κινέζους του Κομφούκιου, "ετοιμάσου να κατακτήσεις έναν λαό, που ξέχασε να φυλάξει τις πνευματικές του γέφυρες".

15.7.16

Η ψυχή και ο κόσμος

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Ο κόσμος είναι αντανάκλαση της ψυχής. Ας κάνουμε αυτήν την υπόθεση. Ότι τα δημιουργήματα του ανθρώπου εξαφανίζονται κι οι άνθρωποι καλούνται να ξαναφτειάξουν τον κόσμο από την αρχή. Ποια μορφή άραγε θα του έδιναν; Διαφορετική από αυτήν που έχει τώρα; Ίδια με αυτήν που είναι τώρα; Νομίζω ότι θα έδιναν στον κόσμο την ίδια αυτή μορφή που έχει τώρα.

Ματαιοπονούν αυτοί που θέλουν να αλλάξουν τον κόσμο αγνοώντας την ψυχή. Η άγνοια της ψυχής είναι αυτή που οδήγησε τον κόσμο στην σημερινή κατάσταση ανελευθερίας.  

Ο κόσμος θα καταστραφεί και μόνο η Διδασκαλία του Χριστού θα μείνει.

ετικέτες
Η ψυχή
Ο κόσμος
Η κατάσταση ανελευθερίας

moschoblog.blogspot.com

12.7.16

ΕΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ

 Του Μόσχου Λαγκουβάρδου
;'Ενας αρχαίος μύθος μαρτυρεί πως το πνεύμα του Θεού μιλάει προφητικά για την διδασκαλία του Χριστού πριν την γέννηση του Χριστού. Καμία αντίφαση δεν υπάρχει ανάμεσα στο Πνεύμα που μιλάει στους Προφήτες του Ισραήλ που προφητεύουν για τον Χριστό, στους Έλληνες σοφούς και στην Χριστιανική Διδασκαλία της Ορθοδοξίας, η οποία διατηρεί μέχρι σήμερα ανόθευτη την Διδασκαλία του Κυρίου, σύμφωνα με την οποία λατρεύουμε τον Θεό "εν πνεύματι και αληθεία". Πνεύμα και αλήθεια είναι η Ορθοδοξία ενώ πνεύμα και ψεύδος είναι η μαγεία και οι αιρέσεις.
Πρόκειται για την μαρτυρία του αρχαίου μύθου του Αισώπου για το χρυσό τσεκούρι. 'Ενας ξυλοκόπος στο δάσος χάνει το τσεκούρι του που του πέφτει μέσα στο νερό του ποταμού. Ψάχνει να το βρει και αντί για το δικό του σιδερένιο τσεκούρι β ρίσκει ένα τσεκούρι από χρυσό.
-Δεν είναι δικό μου το τσεκούρι αυτό, λέει στον εαυτό του και το ξαναρίχνει στο νερό και συνεχίζει να ψάχνει, ώσπου βρίσκει το δικό του.
Ο ξυλοκόπος διηγείται την περιπέτειά του σε έναν άλλο ξυλοκόπο, ο οποίος ρίχνει επίτηδες το τσεκούρι του στο ποτάμι για να βρει το χρυσό.
Μπορεί να μην είναι ετσι ακριβώς ο μύθος, αλλά εμένα με ενδιαφέρει η αλήθεια, ότι κανένας δεν μπορεί να χρησιμοποιεί το πνεύμα με ιδιοτέλεια. Ο μη συνάγων μετ' εμού, λέει ο Κύριος, σκορπίζει.
moschoblog.blogspot.com

8.7.16

Η εξύβριση είναι ποινικό αδίκημα


Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Να αγωνίζεσαι πρέπει τον αγώνα τον καλόν τίμια, χωρίς χυδαιολογίες και ύβρεις και ο δίκαιο Κριτής θα κρίνει και σένα όπως όλους μας, κατά τα έργα σου.

Αυτά ως προς την πνευματική άποψη. Από την κοσμική πλευρά, η λόγω εξύβριση είναι ποινικό αδίκημα σε βαθμό πλημμελήματος και επιφέρει ποινή στερητική της ελευθερίας, χρηματική ποινή και αποζημίωση.

Σύμφωνα με την σχετική νομολογία του Αρείου Πάγου, η σοβαρότητα του ποινικού αδικήματος της εξυβρίσεως και το ύψος της χρηματικής ικανοποιήσεως είναι ανάλογη προς την ηθική βλάβη του υβριζομένου.

Γράφω για μερικούς που στην άγνοιά τους δεν δείχνουν τον σεβασμό που απολαμβάνει κάθε άνθρωπος από την ανθρώπινη ιδιότητά του. Η εξύβριση και η συκοφαντική δυσφήμηση είναι τα πιο σοβαρά εγκλήματα και την εποχή του Πλάτωνος τιμωρούνταν με την ποινήν του θανάτου. Με την ποινή του θανάτου επίσης τιμωρούνταν όποιος δεν έδειχνε την στοργή που πρέπει στους γέρους του.

Η εξύβριση είναι ποινικό αδίκημα


Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Να αγωνίζεσαι πρέπει τον αγώνα τον καλόν τίμια, χωρίς χυδαιολογίες και ύβρεις και ο δίκαιο Κριτής θα κρίνει και σένα όπως όλους μας, κατά τα έργα σου.

Αυτά ως προς την πνευματική άποψη. Από την κοσμική πλευρά, η λόγω εξύβριση είναι ποινικό αδίκημα σε βαθμό πλημμελήματος και επιφέρει ποινή στερητική της ελευθερίας, χρηματική ποινή και αποζημίωση.

Σύμφωνα με την σχετική νομολογία του Αρείου Πάγου, η σοβαρότητα του ποινικού αδικήματος της εξυβρίσεως και το ύψος της χρηματικής ικανοποιήσεως είναι ανάλογη προς την ηθική βλάβη του υβριζομένου.

Γράφω για μερικούς που στην άγνοιά τους δεν δείχνουν τον σεβασμό που απολαμβάνει κάθε άνθρωπος από την ανθρώπινη ιδιότητά του. Η εξύβριση και η συκοφαντική δυσφήμηση είναι τα πιο σοβαρά εγκλήματα και την εποχή του Πλάτωνος τιμωρούνταν με την ποινήν του θανάτου. Με την ποινή του θανάτου επίσης τιμωρούνταν όποιος δεν έδειχνε την στοργή που πρέπει στους γέρους του.

Η εξύβριση είναι ποινικό αδίκημα


Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Να αγωνίζεσαι πρέπει τον αγώνα τον καλόν τίμια, χωρίς χυδαιολογίες και ύβρεις και ο δίκαιο Κριτής θα κρίνει και σένα όπως όλους μας, κατά τα έργα σου.

Αυτά ως προς την πνευματική άποψη. Από την κοσμική πλευρά, η λόγω εξύβριση είναι ποινικό αδίκημα σε βαθμό πλημμελήματος και επιφέρει ποινή στερητική της ελευθερίας, χρηματική ποινή και αποζημίωση.

Σύμφωνα με την σχετική νομολογία του Αρείου Πάγου, η σοβαρότητα του ποινικού αδικήματος της εξυβρίσεως και το ύψος της χρηματικής ικανοποιήσεως είναι ανάλογη προς την ηθική βλάβη του υβριζομένου.

Γράφω για μερικούς που στην άγνοιά τους δεν δείχνουν τον σεβασμό που απολαμβάνει κάθε άνθρωπος από την ανθρώπινη ιδιότητά του. Η εξύβριση και η συκοφαντική δυσφήμηση είναι τα πιο σοβαρά εγκλήματα και την εποχή του Πλάτωνος τιμωρούνταν με την ποινήν του θανάτου. Με την ποινή του θανάτου επίσης τιμωρούνταν όποιος δεν έδειχνε την στοργή που πρέπει στους γέρους του.

6.7.16

ΟΙ ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΕΙΝΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ


Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Όσο δεν υπάρχουν άνθρωποι ,που με λόγο απλό και κατανοητό απ' το λαό , να αποκαλύψουν τον αιτιώδη σύνδεσμο ανάμεσα στις αιρέσεις και στα δεινά της καθημερινής ζωής που προκαλούν, η ανθρωπότητα θα εξακολουθεί να υποφέρει, δύο χιλιάδες χρόνια μετά το Χριστό.

Ο κόσμος παραπλανάται στο να πιστεύει ότι οι αιρέσεις ενδιαφέρουν τους θεολόγους ή τους θρησκόληπτους, ενώ ενδιαφέρουν όλους τους ανθρώπους είτε πιστεύουν σε κάποια θρησκεία είτε είναι άθεοι..

Όσο δεν αποκαλύπτονται οι αιρέσεις , οι αγώνες για την ελευθερία είναι μια ατέλειωτη νυκτομαχία. Είναι άσφαιροι πυροβολισμοί στον αέρα.

Αποκαλύψτε τις αιρέσεις και η ατέλειωτη νυκτομαχία θα σταματήσει.


Ετικέτες
Οι αιρέσεις, 
τα ανθρώπινα δικαιώματα
ο αγώνας για την ελευθερία