28.5.21

Τα επιστημονικά πειράματα και ο άνθρωπος

  

Αν θέλουμε ,σύμφωνα με την Ορθόδοξη Χριστιανική Διδασκαλία, να γνωρίζουμε ποιοί  είμαστε, πού βρισκόμαστε και πού πηγαίνουμε, πρέπει να γνωρίσουμε ποιό είναι το θέλημα του Θεού για τον άνθρωπο.

Η Γραφή ονομάζει τους πιστούς «υιούς φωτός». Η ορθόδοξη παράδοση του λαού μας είναι νηπτική (Ι.Ρωμανίδης ). Γρηγορούμε και νήφωμε, δηλαδή εξετάζουμε κάθε στιγμή, ποιο είναι το θέλημα του Θεού για μας. Δεν είμαστε όπως οι άλλοι, που «καθεύδουν». Ποιος είναι ο ύπνος τους; Ο ύπνος τους είναι η αδιαφορία για το θέλημα του Θεού.

Η πρώτη προς Θεσσαλονικεις επιστολή του Αποστόλου Παύλου είναι αποκαλυπτική ως προς το θέμα, για το οποίο μιλάμε. Παραθέτουμε εδώ μερικούς στίχους από το πέμπτο κεφάλαιο:

«Υμείς αδελφοί, ουκ εστέ εν σκότει, ίνα η ημέρα υμάς ως κλέπτης καταλάβει. Πάντες υμείς υιοί φωτός εστε και υιοί ημέρας.ουκ εσμέν νυκτός ουδέ σκότους. Άρα ουν μη καθεύδωμεν ως και οι λοιποί, αλλά γρηγορώμεν και νήφωμεν (…)

(Εσείς όμως, αδερφοί, δε ζείτε στο σκοτάδι, για να σας αιφνιδιάσει σαν τον κλέφτη η ημέρας της παρουσίας του Κυρίου.Είστε όλοι σας άνθρωποι του φωτός και της ημέρας. Δεν ανήκουμε στη νύχτα ούτε στο σκοτάδι.  Ας μην κοιμόμαστε, λοιπόν, όπως και οι άλλοι, αλλά ας είμαστε άγρυπνοι και νηφάλιοι.)

Παρακαλούμεν δε υμάς αδελφοί, νουθετείτε τους ατάκτους, παραμυθείστε τους ολιγοψύχους, αντέχεσθε των ασθενών, μακροθυμείτε προς πάντας.  Πάντοτε χαίρετε. Αδιαλείπτως προσεύχεσθε. Εν παντί ευχαριστείτε. Τούτο γαρ θέλημα του Θεού εν Χριστώ Ιησού εις υμάς.»

Ο αθεϊσμός, ο οποίος αρνείται το Θεό και στη θέση του Θεού βάζει τον άνθρωπο , πρέπει να γνωρίσουμε,  ποιο είναι το θέλημα του ανθρώπου που αρνείται το Θεό και πιστεύει στον άνθρωπο.

 Ο ζωϊκός αθεϊστής, (vitalism) (αθεϊστές  είναι πολλών ειδών), παρατηρεί την αλλαγή στη φύση και θεωρώντας τον άνθρωπο ζώο, πρέπει να ρωτήσει το ζώο, για να γνωρίσει κανείς, ποιό είναι το θέλημά του, ώστε να ζει και ο άνθρωπος  σύμφωνα με τις θελήσεις του ζώου. Το ζώο είναι για τον αθεϊστή αυτού του είδους ,το πρότυπο της φυσιολογικής ζωής. Αιτιολογεί την συμπεριφορά του, με τη συμπεριφορά του ζώου. Αφού το κάνουν και τα ζώα, άρα είναι φυσιολογικό και για τον άνθρωπο.

Ο κοινωνικός αθεϊσμός πάλι ,στο ερώτημα πώς να ζει ο άνθρωπος, απαντάει ότι πρέπει να ζει σύμφωνα με το κοινωνικό συμβόλαιο. Αν π.χ. οι κρατούντες συντάξουν ένα κοινωνικό συμβόλαιο στα μέτρα τους, στο συμβόλαιο αυτό πρέπει να προσαρμόσουν τη ζωή τους όλοι οι άνθρωποι.Πρέπει δηλαδή να προσαρμόζει κανείς  τη ζωή του σε μια σύμβαση, στην οποία η μόνη σταθερότητα είναι η διαρκής αλλαγή! Όταν οι άνθρωποι φτάσουν σ’ αυτό το χαμηλό επίπεδο της παρακμής, θα εξευτελίζονται οι ανθρώπινες αξίες και θα υποκαθίστανται από τις αξίες των κρατούντων. Θα αποφασίζουν  αυτοί που ελέγχουν την επιστήμη, τη βιομηχανία και το εμπόριο, ποιός αξίζει να ζει και ποιος δεν αξίζει.

Ο Παυλώφ έκανε πειράματα στους σκύλους. Δεν έκανε πειράματα στους ανθρώπους. Αν και η σκυλίσια ζωή, συχνά παραλληλίζεται με την ζωή του σημερινού ανθρώπου. Άρα τα συμπεράσματα για τους σκύλους σε πολλές περιπτώσεις ταυτίζονται με αυτά των σκύλων. Είναι γνωστή η έκφραση «σκυλίσια ζωή». Τι σημαίνει άραγε η παροιμία «ζουν οι γάτες, ζουν οι σκύλοι, ζουν κι οι ποντικοί στις τρύπες.

Ένας κυβέρνησε μια χώρα με το σύνθημα «λεφτά υπάρχουν». Γιατί; Τόσα συνθήματα υπάρχουν, όπως «ελευθερία ή θάνατος», «και απ΄τον πατέρα κι απ΄τη μητέρα είναι πολυτιμότερη η πατρίδα», «Ό,τι είναι ο νους και η καρδιά για τον άνθρωπο είναι η Ελλάδα για την ανθρωπότητα» κ.ά. Το σύνθημα «λεφτά υπάρχουν» είναι ανώτερο από όλα;   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου