29.4.15

Το Υπέροχο Μυστικό

 Λαρισινά δοκίμια
Μ.Ε.Λαγκουβάρδου

                                   Το Υπέροχο Μυστικό

                                      Πολλούς γαρ εθεράπευσεν (...) Και πολλά επετίμα αυτοίς,
                                      ίνα μη φανερόν αυτόν ποιήσωσι.(Μάρκ. 3,6-12)

     Μια φορά, στην Πάτμο, τη στιγμή που προσκυνούσα στην κρύπτη του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου, σηκώθηκα ξαφνικά, ενώ ακριβώς πάνω απ΄ το κεφάλι μου προεξείχε ένας αιχμηρός βράχος της σπηλιάς.  Εκείνη τη στιγμή ένα προστατευτικό χέρι με φύλαξε να μην συντριβεί το κρανίο μου στο βράχο. Κοίταξα κι ήταν το χέρι μιας νεαρής κοπέλας. Η χειρονομία της αυτή γέννησε μέσα μου ένα παράξενο αίσθημα. Ένιωσα πως κάτι απ΄ τον εαυτό μου ανήκε σ΄ αυτήν και κάτι από τον εαυτό της ανήκε σε μένα.
     Είχα τη βεβαιότητα πως η βοήθειά της άγνωστης κοπέλας εκείνη τη στιγμή σε ένα άλλον,  είχε μεγαλύτερο ενδιαφέρον για κείνην παρά αν ήταν βοήθεια προς τον ίδιο τον εαυτό της. Η προσφορά της υπηρεσίας της αποκάλυψε κάτι κοινό που είχαμε οι δυο μας, το κοινό αίσθημα της ανιδιοτελούς αγάπης που μας συνέδεσε για μια στιγμή.
     Το αίσθημα ότι κάτι κοινό έχουμε μεταξύ μας για την αγάπη του Χριστού, είναι προϋπόθεση για να βρίσκουμε ενδιαφέρον στην προσφορά υπηρεσίας στους άλλους, ενώ θα ήταν βαρετό να το κάνουμε  στον εαυτό μας.
     Όταν νιώθουμε ότι κάτι δικό μας υπάρχει στον άλλον ,  μας ενδιαφέρει να προσφέρουμε σ΄ αυτόν που έχει ανάγκη  ό,τι μπορούμε, χωρίς ανταλλάγματα και χωρίς τη διάθεση να το κάνουμε γνωστό στους άλλους. Νιώθουμε την ανάγκη να το κρατήσουμε μυστικό, ένα υπέροχο μυστικό που αν το φανερώσουμε θα το εξευτελίσουμε.
      Η προσφορά υπηρεσίας δεν έχει σχέση με τη γενναιοδωρία. Πρέπει να γίνεται με στοργή σ΄ αυτόν που τη δέχεται. Όπως με τον καλό Σαμαρείτη, που  μετέφερε τον πληγωμένο σε ασφαλές πανδοχείο, όπως θά  ΄κανε αν ήταν παιδί του ούτε τον άφησε εκεί χωρίς να νοιάζεται τι θ΄ απογίνει. Δεν πλήρωσε απλώς τη βραδιά που θα έμενε εκεί ο πληγωμένος, αλλά και όσες βραδιές θα έμενε μέχρι να γίνει καλά. Ανέλαβε όσα έξοδα θα χρειαστούν μέχρι να επιστρέψει.
     Η προσφορά αυτή δεν είναι απλώς γενναιοδωρία, αλλά είναι προσφορά από την καρδιά σου σ΄ έναν άνθρωπο που τον νοιάζεσαι σαν παιδί σου, καλύτερα απ΄  τον ίδιο τον εαυτό σου. Σε ποιον αξίζει να μιλήσεις για όλα αυτά εκτός απ΄ το Θεό αν και Εκείνος βλέπει  όχι μόνο όσα γίνονται, αλλά και όσα έχει μέσα στην καρδιά του ο Καλός Σαμαρείτης της Παραβολής του Ιησού;

       Σ η μ ε ί ω σ η: Ο αναγνώστης που θέλει να έχει  μια πιο σαφή εικόνα  του «υπέροχου μυστικού» μπορεί να διαβάσει το ομώνυμο μυθιστόρημα του Λόϋδ Ντάγκλας, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Σπύρου Μπούμπουκα, Αθήναι 1967.

26.4.15

ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΟΥ (ΚΑΠΝΙΣΤΕ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΣΚΟΤΩΝΕΙ)

Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου

Κάθε στιγμή δεχόμαστε προκλήσεις ζωής και θανάτου. Κάθε στιγμή επιλέγουμε μεταξύ της ζωής και του θανάτου. Η ζωή προσπαθεί να μας πείσει με την αλήθεια ενώ ο θάνατος προσπαθεί να μας παρασύρει με τα ψέμματα.

Η ζωή προσπαθεί με την αλήθεια γιατί είναι πραγματική ενώ ο θάνατος προσπαθεί με τα ψέμματα γιατί είναι ανυπόστατος, χωρίς ουσία, αφού δεν είναι ον, αλλά φθορά του όντος, όπως το σκοτάδι που δεν είναι παρά απουσία του φωτός.

Αν ο θάνατος έλεγε την αλήθεια, θα έλεγε ότι είναι φθορά, αλλά τότε δεν θα τον διάλεγε κανείς. Αν και στην εποχή αυτή έφτασε ο θάνατος να μην κρύβεται και να μην ντύνεται ως άγγελος φωτός, παρά να λέει την αλήθεια. Παράδειγμα η διαφήμιση ¨οτι το κάπνισμα σκοτώνει.

Λέτε το επόμενο βήμα είναι οι απροκάλυπτοι πολιτικοί που αντί να λένε στους ψηφοφόρους ότι είναι καλό να τους ψηφίσουν να τους λένε η ψήφος σας σε μας σκοτώνει, όπως λένε οι βιομήχανοι των τσιγάρων στους καπνιστές, "καπνιστε γιατί το κάπνισμα σκοτώνει.

23.4.15

ΜΗΔΕΝ

Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου

Αν είμαι μηδέν, τίποτε δεν μπορεί να με κάνει κανένας. Ούτε καλό ούτε κακό. Είσαι μηδέν, μου λέει ο πνευματικός μου. Και το πρόσωπό μου, η προσωπικότητά μου. του λέω. Ό,τι καλό έχουμε είναι του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού,

Αν εμένα καταδίωξαν κι εσάς θα σας καταδιώξουν.

Μια ερμηνεία είναι η γραμματική ερμηνεία, ότι αφού καταδίωξαν τον Ιησού, θα καταδιώξουν κι αυτούς που ακολουθούν τον Ιησού, επειδή τον ακολουθούν.

Μια άλλη, πνευματική, ερμηνεία είναι ότι αφού καταδίωξαν τον Ιησού, δεν θα καταδιώξουν εμάς που τον ακολουθούμε!

20.4.15

Γιατί οι Γερμανοί θα χάσουν κι αυτόν τον πόλεμο

 Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου 

Γιατί οι Γερμανοί θα χάσουν κι αυτόν τον πόλεμο!

1. Στην ιστορία της ανθρωπότητας αυτοκρατορίες και πολιτισμοί καταποντίστηκαν στον απολυταρχισμό τους γιατί πολέμησαν τους συνεκτικούς δεσμούς των ανθρώπων κι αντί σύμμαχοι με τους λαούς έγιναν αντίπαλοι και εχθροί.

2.Η Γερμανία άρχισε και τον τρίτο παγκόσμιο πόλεμο με τη μορφή του οικονομικού πολέμου. Ο Τρίτος Παγκόσμιος Πόλεμος έχει ήδη αρχίσει.

3.Γιατί οι Γερμανοί θα χάσουν και τον Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο ;.

4..Πρώτος λόγος είναι ότι οι Γερμανοί δεν διδάχτηκαν από το παρελθόν τους και θα αναγκασθούν να το επαναλάβουν.

5. Δεν ζήτησαν συγνώμην από την ανθρωπότητα , πράγμα που δείχνει ότι δεν θεραπεύτηκαν από την ενοχή τους. «Η σφαίρα γυρίζει πίσω και αναζητεί τον ένοχο, όσος χρόνος κι αν περάσει.»

6.Οι Γερμανοί δεν έδειξαν την έμπρακτη μετάνοιά τους . Όχι μόνο δεν πληρώνουν τις πολεμικές αποζημιώσεις που οφείλουν , αλλά ξεκινούν και τρίτο παγκόσμιο πόλεμο, οικονομικής μορφής, σαν να θέλουν να πάρουν την εκδίκησή τους για την ήττα τους .

7. Ο μεγαλύτερος εχθρός τους στον οικονομικό πόλεμο που άρχισαν οι ίδιοι είναι ο αναδυόμενος αντι-γερμανισμός για την αλαζονική, σκληρή, ύπουλη και βάναυση ψυχική εικόνα, η οποία διατηρείται στη μνήμη των λαών.

8. Με τον αντι-γερμανισμό είναι βέβαιο ότι θα χάσουν την εξαγωγική αγορά. Ακόμα κι αν νικήσουν τις κυβερνήσεις, θα έχουν αντιμέτωπους τους λαούς.

9. Τα ουσιώδη γνωρίσματα του φεουδαλικού συστήματος είναι το φέουδο και η υποτέλεια, Τα χαρακτηριστικά της σύγχρονης φεουδαρχίας είναι τα φέουδα (τα μεγάλα συμφέροντα) , η υποτέλεια του κράτους στα μεγάλα συμφέροντα και η καταστρατήγηση των δικαιωμάτων του ανθρώπου.

10.Δεν είναι σεβαστός ο άνθρωπος ως πρόσωπο.

11.Στο φεουδαλικό σύστημα οι φεουδάρχες επιβάλλουν τις θελήσεις τους στο κράτος . Η εξουσία αντί να είναι σύμμαχος του πολίτη γίνεται αντίπαλός του.

12. Aντί να ανακουφίσoυν τον κόσμο απ΄ τις ασθένειες και τη φτώχεια χρησιμοποιούν την επιστήμη και την τεχνολογία για το κέρδος και αδιαφορούν για τις στρατιές των ανέργων που δημιουργούν!

13.Στην ιστορία της ανθρωπότητας αυτοκρατορίες και πολιτισμοί καταποντίστηκαν στον απολυταρχισμό τους γιατί πολέμησαν τους συνεκτικούς δεσμούς των ανθρώπων κι αντί σύμμαχοι με τους λαούς έγιναν αντίπαλοι και εχθροί.

14.Για τους λόγους αυτούς οι Γερμανοί θα χάσουν κι αυτόν τον πόλεμο!