10.11.10

Πόσο μπορεί να βοηθήσει ο Μίκης;

Του Μόσχου Εμμ. Λαγκουβάρδου

Όταν ο λαός του Θεού απελπίζεται από τον συνάνθρωπο αναζητεί τη βοήθεια του Θεού.
Ακόμα κι όταν απελπίζεται από τον εαυτό του, μετανοεί και ζητεί τη βοήθεια του Θεού. Εγκαταλείπει τους χαμηλούς τόπους, που συμβολίζουν την πονηρία και την ανομία και ανεβαίνει στα βουνά. Η ανάβαση στα βουνά σημαίνει την αναγνώριση των λαθών του, την αναθεώρηση της συμπεριφοράς του και την μετάνοια, η οποία είναι κοντά στην αρχή μιας νέας ζωής.

Ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος του Χριστού, για να ελέγξει το βασιλιά για τις ανομίες του παραιτήθηκε από κάθε τί ακόμα και από τα ενδύματά του και την τροφή του. Το κήρυγμά του είναι η μετάνοια. Μετανοείτε ήγγικε γαρ η βασιλεία των ουρανών. Εννοεί ότι η ίδια η μετάνοια είναι κοντά στη βασιλεία του Θεού. Όταν αποκηρύττουμε το παρελθόν μας με τα λάθη του και μεταννοούμε είμαστε κοντά στην αρχή μιας νέας ζωής. Η μετάνοια είναι η ίδια η ανανέωση.Αν μένουμε προσκολλημένοι στο παλιό, πως περιμένουμε να έρθει το καινούριο;

Ο Μαρξ μεταξύ των άλλων λαθών του έκανε και τα εξής δύο μεγάλα λάθη:
Πρώτον, ότι δεν είδε τον άνθρωπο όπως είναι, αλλά όπως ήθελε να είναι , δηλαδή μια οικονομική οντότητα, στην οποία εκείνο που προέχει είναι όχι το πνεύμα του, αλλά η οικονομική του αξία.
Και δεύτερον ότι πίστευε ότι η πάλη των τάξεων, η οποία στηρίζεται στο μίσος, θα είναι αιώνια. Έσφαλε θεμελιώνοντας την κοινωνία σ΄ αυτό ακριβώς που τη διαιρεί, το αιώνιο μίσος και η αιώνια πάλη.

Ποιο είναι το σημείο αναφοράς αυτών που έχουν την αγαθή προαίρεση να συμβάλουν στην ανανέωση της κοινωνίας μας, όπως π.χ. ο Μίκης Θεοδωράκης; Είναι το σημείο αναφοράς ο Λόγος του Θεού, και η μετάνοια,η οποία είναι η προϋπόθεση της ανανέωσης;
Ο Κύριος είπε, μη βάζετε το καινούριο κρασί στα παλιά ασκιά,γιατί και το κρασί θα χαλάσει και τα ασκιά θα σπάσουν.

Πώς θα πιστέψει ο πολίτης στην ανανέωση της ζωής του, αν αυτοί που τον οδηγούν αγνοούν την πιο σπουδαία προϋπόθεση, που χωρίς αυτήν δε γίνεται, την μετάνοια και το Λόγο του Θεού, στον οποίο στηρίζεται. Πώς θα πιστέψει ότι έρχεται πραγματικά το καινούριο, και δεν είναι μια επανάληψη, αν το θεμέλιο στο οποίο εποικοδομούν αυτοί που ευαγγελίζονται το καινούριο δεν εποικοδομούν στο μόνο θεμέλιο που υπάρχει, στον Ιησού Χριστό;

Τι καινούριο κομίζει ο Μίκης Θεοδωράκης; Είναι η κατάργηση των θεσμών και η δημιουργία νέων θεσμών; Η δυσαρέσκεια και η αγανάκτηση των πολιτών είναι για τους θεσμούς ή γι΄ αυτούς που κάνουν κατάχρηση των θεσμών; Ποιος θα φυλάξει τους νέους θεσμούς από την κατάχρηση;

ΤΑ πρόσωπα αλλάζουν και οι θεωρίες τους, όπως αυτή του Μαρξ, η οποία επιδέχεται διαφορετικές ερμηνείες και εφαρμογές; Έως πότε οι πολίτες θα χρησιμοποιούνται ως πειραματόζωα;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου