4.11.10

Γράμμα σε φίλο για την κάρτα

Του Μόσχου Εμμ. Λαγκουβάρδου

Αγαπητέ φίλε,

Χαίρομαι που επισημαίνεις τον κίνδυνο της προσωπικής ελευθερίας εκ της επιβολής της κάρτας του πολίτη. Δεν πρόκειται για την διακινδύνευση της εξωτερικής ευσέβειας του χριστιανού, αλλά για τον κίνδυνο της προσωπικής ελευθερίας του.

Πριν από τον κίνδυνο για την ελευθερία κινδύνεψε η ανδρεία και κανείς δεν την υπερασπίστηκε είτε στην ίδια του τη ζωή είτε στην εκπαίδευση των νέων. Έτσι χάθηκε η ανδρεία και ο κόσμος μας έγινε μαλθακός και επιζητεί μόνο την ευχαρίστηση και τη διασκέδαση.

Σε μια εποχή όπου η επιδίωξη της διασκέδασης γίνεται επιστήμη, οι άνθρωποι δεν έχουν το θάρρος της υπάρξεως και στην πραγματικότητα δεν θέλουν να ζουν. Απόδειξη ότι ακολουθούν αυτοκαταστροφικούς δρόμους, υποτιμούν τον Ενήλικο και ντροπιάζουν και εξευτελίζουν το γέρο. Αρχηγός της ελληνικής οικογένειας σήμερα είναι το παιδί και πίσω από αυτό η γυναίκα ως νοοτροπία και όχι ως φύλο. Διότι υπάρχουν γυναίκες με ανδρεία ψυχή.

Αυτό που προέχει είναι η εμβάθυνση στην έννοια της ελευθερίας. Θαρθεί καιρός που δεν θα έχουμε επίγνωση της σκλαβιάς μας. Αν δεν έχουμε εμπειρία της ελευθερίας δεν θα έχουμε επίγνωση και της απώλειας της ελευθερίας και δεν θα αγωνιστούμε για να την υπερασπιστούμε.

Ελευθερία ή Θάνατος, σημαίνει ότι ζωή είναι ελευθερία και σκλαβιά είναι θάνατος. Ο ανελεύθερος είναι νεκρός. Οι αγωνιστές της ελευθερίας δεν θα το πίστευαν ότι θαρθεί εποχή που οι άνθρωποι θα επιδιώκουν τη δουλεία για να ζήσουν: <<Ταϊστε μας και κάντε μας δούλους>>.

Οι αγωνιστές με την πίστη στα λόγια <<Ελευθερία ή Θάνατος>> αντιπαραθέτουν την ελευθερία στο θάνατο ακολουθώντας τη διδασκαλία της Εκκλησίας, σύμφωνα με την ευαγγελική αλήθεια ότι θάνατος είναι ο χωρισμός απ΄ το Θεό. Ο Θεός μας καλεί κοντά του ελευθέρους. Ή είμαστε ελεύθεροι σύμφωνα με την αλήθεια του Ευαγγελίου ή είμαστε νεκροί. Αυτός είναι ο λόγος που μόνον η μαρτυρία του αγίου ισχύει όσον αφορά την αλήθεια για την προσωπική ελευθερία.

Είναι η αγιότητα το κριτήριον των μελών της Επιτροπής για την κάρτα του πολίτη; ’Η είναι η επιστημονική γνώση; Μα η Δύση και τα πανεπιστήμιά της στα οποία σπούδασαν οι επιστήμονες της Επιτροπής ή οι καθηγητές τους, μετά τη Γαλλική Επανάσταση απομάκρυνε την ηθικότητα από την επιστημονική έρευνα. Δεν είναι το θεμέλιο και τα όρια της επιστημονικής έρευνας το ήθος και οι Εντολές του Ευαγγελίου.

Η Εκκλησία που συγκρότησε την επιτροπή εξ επιστημόνων παραθεωρεί την Εντολή του Ευαγγελίου << Έκαστος δε βλεπέτω πως εποικοδομεί. Θεμέλιον γαρ άλλον ουδείς δύναται θείναι παρά τον κείμενον, ος έστιν Ιησούς Χριστός; >>


Όσο γι΄ αυτούς που ετοιμάζουν το ηλεκτρονικό φακέλλωμα, η απορία μου είναι. Η Εκκλησία είναι λιγότερο ευαίσθητη απ το Αγγλικό Κοινοβούλιο που απέρριψε την ηλεκτρονική κάρτα γιατί προσβάλλει την προσωπική ελευθερία του πολίτη;

Μια άλλη απορία που έχω, επειδή ξέρω το γυναικείο κοίταγμα, όταν αλλού κοιτάει κανείς κι αλλού αποβλέπει, έιναι η εξής. Τους νοιάζει η οικονομία όταν έχουν όλα τα χρήματα δικά τους; Αυτό που τους νοιάζει είναι ο ενδόμυχος φόβος του πλουσίου για τον υπερπληθυσμό. Μήπως μας ζαλίζουν με την οικονομία για να μη βλέπουμε αυτό που θέλουν να κάνουν;

Όσον αφορά την κάρτα πάλι, φοβάμαι ότι δεν τους νοιάζει ο αριθμός που μπορούν να μας τον βάλουν στο χέρι και με τη βία. Να μας συλλαμβάνουν έναν έναν, να μας ναρκώνουν και να τον τοποθετούν όπου θέλουν. Εκείνο που θέλουν είναι να μας κάνουν δούλους με τη θέλησή μας. Προσέξτε την προπαγάνδα για το ότι φταίει ο λαός για τους πολιτικούς και για την πολιτική τους. Έτσι γινόταν στις αρχαίες ανθρωποθυσίες. Με την καλοπέραση πριν τη θυσία τους <<έπειθαν>> ότι είναι άξιοι της τύχης τους. Δεν βλέπουμε ότι αυτό θέλουν και τώρα οι κυβερνώντες και όλα τα κόμματα της Βουλής, να δεχθούμε ότι είμαστε άξιοι της τύχης μας;

Γράψε μου στις σκέψεις σου. Έχω συγκεντρώσει σε κάποιο βιβλίο όλους τους σκηνοθέτες, που πιστεύουν ότι αυτό που προέχει είναι το πνεύμα, όπως τον Ταρκόφσκι, τον Μπέργκμαν, τον Ακίρα Κουροσάβα και άλλους. Πάρα πολύ ενδιαφέρον είναι το έργο <<Τυφλή ελπίδα>>, που πρέπει να το δεις σαν παραβολή και σαν μεταφορά για την κάρτα του πολίτη. Θα σου έστελνα το βιβλίο μου με μικρά δοκίμια στις ταινίες τους, αν θέλεις. Λέγεται <<Ο Θεός του Θερισμού>> και μπορεί κανείς να το προμηθευτεί αντί μιας συμβολικής τιμής, γιατί δεν έχει φίλους ούτε στο κοινό, ούτε και στους βιβλιοπώλες. ( Ο χειρότερος εχθρός του μη εμπορικού βιβλίου είναι ο βιβλιοπώλης) . Τη Διανομή την έχουν αναλάβει τα βιβλιοπωλεία ΠΑΙΔΕΙΑ Λάρισας.

Με φιλικά αισθήματα
Μόσχος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου