27.4.09

Μόσχος Λαγκουβάρδος, Σχόλιο σε άρθρο του κ. Γιανναρά

«Ψήφος εξαλλαγής του σκηνικού» είναι ο τίτλος του άρθρου του κ. Γιανναρά, που δημοσιεύεται στην εφημερίδα «Καθημερινή», στο φύλλο της Κυριακής,26.4.09. Το άρθρο καταλήγει στο εξής συμπέρασμα: Αν οι πολίτες ψηφίσουν τα μικρά κόμματα και περιορίσουν τα ποσοστά των ψήφων της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ στο 10% ,ίσως έτσι θα υποχρεωθεί σε ανασύσταση το πολιτικό σκηνικό"'
Τόσο ο τίτλος όσο και το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει το άρθρο υπολείπονται του περιεχομένου. Πρόκειται απλώς για αλλαγή σκηνικού;
Περιμένει ο αναγνώστης από τον κ. Γιανναρά, να μην περιοριστεί στο να εκθέσει μόνο τα όσα με την διεισδυτική ματιά του διαπιστώνει όσον αφορά την σύγχρονη πολιτική, αλλά να ασχοληθεί 1ον)με τα βαθύτερα αίτια της πολιτικής παρακμής στη χώρα μας και 2ον) με την έξοδό της από την παρακμή. Να εξετάσει πώς οδηγηθήκαμε στην κατάσταση, την οποία ορθώς περιγράφει και πώς θα βγούμε από αυτήν.
Τα αίτια τα οποία επισημαίνει δηλαδή η ανικανότητα των πολιτικών της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ δεν απαντούν σε καίρια ερωτήματα όσον αφορά την πολιτική κατάσταση του τόπου. Η άποψη του κ. Γιανναρά είναι ότι πρόκειται για αποτυχία των πολιτικών εξαιτίας της ανικανότητάς τους. Είναι άραγε μόνο αποτυχία των συγκεκριμένων πολιτικών ή είναι μαζί και επιτυχία αυτών που έχουν στόχο τη διάλυση της κοινωνίας μας; Χωρίς σχέδιο λαμβάνονται αποφάσεις σαν αυτές που ενδεικτικώς αναφέρουμε παρακάτω και οι οποίες έχουν το ίδιο νόημα και τις ίδιες βλαβερές συνέπειες; 1ον) Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας άσχετη με την Παιδεία.2ον) Όχι επιθεωρητές , δηλαδή όχι έλεγχο στα σχολεία.3ον)Όχι επιστημονικά κριτήρια στην επιλογή του επιστημονικού διδακτικού προσωπικού4ον) Η Ελληνική Χριστιανική Παράδοση θεωρείται ως μια θρησκεία όπως όλες οι άλλες (Οι μαθητές αντί θεολογία διδάσκονται θρησκειολογία), 5ον) Η Ελληνική γλώσσα θεωρείται ως μία ξένη γλώσσα., 6ον)Μονοτονικό σύστημα 7ον) Όχι ετυμολογία, 8ον) Όχι το μάθημα της Ηθικής, 9ον) Όχι το μάθημα της Λογικής 10ον) Εποπτικός τρόπος μάθησης και προβολή της εικόνας σε βάρος του λόγου και της ικανότητας του σκέπτεσθαι .Ποιο είναι το νόημα και ποιες οι συνέπειες των αποφάσεων αυτών; Ποιο είναι το νόημα της χειραγώγησης των πολιτών και του περιορισμού των δικαιωμάτων;
Τί άλλαξε τα τελευταία χρόνια τόσο πολύ στην Ελλάδα εκτός από τους ήχους και τις εικόνες; Πόσο σημαντικοί είναι οι ήχοι θα έπρεπε να το ξέρουμε , γιατί είναι εύκολη η πρόσβαση στην αρχαία σοφία, στον Πλάτωνα και στον Αριστοτέλη, αν άφηναν τους άξιους φιλολόγους στα γυμνάσια και στα λύκεια να διδάσκουν τα παιδιά μας.
Ο Κίσσιγκερ ήξερε τον Πλάτωνα πιο καλά απ΄ τους Σοβιετικούς. Όταν τους πρότεινε να ακούγονται οι ήχοι της Αμερικής στη Σοβιετική Ένωση, οι Σοβιετικοί δέχθηκαν, με τα γνωστά αποτελέσματα. Τί διάβασε ο Κίσσιγκερ στον Πλάτωνα και έπιασε τους Σοβιετικούς αδιάβαστους; "Δώστε μου τους ήχους και πάρτε τους νόμους" , έλεγε ο Πλάτων.
Τί άλλαξε στην πατρίδα μας τα τελευταία χρόνια, με κίνδυνο τη διάλυση της Οικογένειας, της Παιδείας, της Κοινωνίας ; Τι άλλαξε εκτός από τους ήχους και την εικόνα; Περιμέναμε και εξακολουθούμε να περιμένουμε σχεδόν τα πάντα από την Παιδεία. Αλλά έχουμε διαψευσθεί, γιατί αλώθηκε από τους συνδικαλιστές της Εκπαίδευσης. Πρέπει να συσταθεί ένα υπουργείο Λόγου, Ήχου και Εικόνας για να αναλάβει το έργο που μάταια περιμένουμε απ΄ το Υπουργείο Παιδείας. Οι υπεύθυνοι πολιτικοί πρέπει να προσέξουν το λόγο, τους ήχους και την εικόνα.
Ο Έλληνας πολίτης βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση έναντι όλων των πολιτών του κόσμου. Γιατί μπορεί να αποκαλύψει τον κάθε πολιτικό ή τον κάθε αξιωματούχο με τον Πλάτωνα και με τον Αριστοτέλη. Ο άνεργος νέος ψελλίζει συνθήματα πολιτικών παρατάξεων, που κατέχουν τις λύσεις για τους δικούς τους, αλλά δεν έχουν καμία λύση, για τους αντιπάλους τους. Η ελευθερία είναι ενιαία και η δικαιοσύνη το ίδιο και το δικαίωμα στην εργασία επίσης. Τα κόμματα ευαγγελίζονται λύσεις για τους δικούς τους, αλλά δεν έχουν καμιά λύση για τους άλλους.
Αν δεν είναι μόνο αποτυχία μερικών πολιτικών, όπως ισχυρίζεται στο αξιόλογο αυτό άρθρο του ο κ. Γιανναράς, αλλά είναι και επιτυχία κάποιου σχεδίου διάλυσης της Ελληνικής Κοινωνίας, πρέπει να εξετάσει κανείς τα πράγματα και από αυτήν την σκοπιά, για να έχει μια ολοκληρωμένη άποψη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου