14.9.11

Το νόημα του Σταυρού του Χριστού




Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου






Το νόημα του σταυρού του Χριστού και τα λόγια του Αποστόλου Παύλου "καυχώμαι στο Χριστό εσταυρωμένο", ενώ τα καταλαβαίνουν οι απλοί άνθρωποι, δυσκολεύονται ή αδυνατούν εντελώς να τα καταλάβουν οι μορφωμένοι και οι διανοούμενοι. Ο λόγος είναι ότι οι απλοί άνθρωποι στηρίζονται στην πραγματικότητα και προσεγγίζουν το σταυρό όχι με τη σοφία του νου , με τις νοητικές επινοήσεις και με τα λογικά επιχειρήματα, αλλά με τη σοφία της καρδιάς. Οι απλοί έχουν βιώματα, ενώ οι μορφωμένοι έχουν πεποιθήσεις και ιδεολογίες.
Από τα βιώματά τους γνωρίζουν ότι η πραγματικότητα είναι ότι ο Ιησούς Χριστός , Αυτός που σταύρωσαν οι Εβραίοι δυο χιλιάδες χρόνια πριν από σήμερα, είναι ο Θεός, ότι ο Θεός είναι αγάπη και ότι όλοι οι άνθρωποι που αγαπούν κουβαλούν το σταυρό τους. Οι απλοί άνθρωποι, όσοι πιστεύουν και όσοι αγαπούν βιώνουν την αγάπη σαν ένα μεγάλο σταυρό. Έτσι συλλαμβάνουν το νόημα του Σταυρού του Χριστού με την καρδιά τους, ενώ η λογική με τους συλλογισμούς και τα συμπεράσματα δεν μπορεί να το συλλάβει.
Καυχιέμαι στον Ιησού Χριστό, τον Κύριο και Θεό μου, εσταυρωμένο, λέει ο Απόστολος Παύλος, . Αν ο Χριστός δεν σταυρώθηκε είναι ψεύτικο το κήρυγμά μου.
Η χριστιανική πίστη στηρίζεται στην ιστορική πραγματικότητα, στο ιστορικό πρόσωπο του Ιησού Χριστού και σ΄αυτό που συμβαίνει στην πραγματικότητα, ότι η αγάπη είναι βαρύς σταυρός.

"ΣΤΙΣ ΡΙΖΕΣ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ" Βιβλιοπωλεία "Παιδεία" Λάρισας



Γράμμα σε φίλη αναγνώστρια


Αγαπητή φίλη, σε λίγες μέρες, πρώτα ο Θεός θα κυκλοφορήσει το βιβλίο μου με τίτλο "Ο εσωτερικός άνθρωπος".
Γράφεις με πολλούς κόπους,ξοδεύεσαι, μαζεύεις τα κιβώτια με τα βιβλία στην αποθήκη κι αυτό είναι όλο.
Ο Κύριος όμως, ο γλυκύτατος Ιησούς, δεν θα σ΄ αφήσει στο παράπονο. Μπορείς να στείλεις τα βιβλία σου στις Ιερές Μονές. Έτσι δεν θα σε στενοχωρεί μήπως κανείς το αγοράσει και δεν του αρέσει. Κανείς δε λυπάται που θα ενισχύσει με ένα μικροποσόν κάποια Μονή.
Στέλνω λοιπόν τα βιβλία μου στα Μοναστήρια με χαρά και ευγνωμοσύνη προς τον Κύριον!
Με τη χάρη του Θεού υπάρχει ζήτηση στα μη εμπορικά βιβλία μου τόση που υπερέβη και την πιο τολμηρή φαντασία: Πριν μερικά χρόνια διέρρηξαν την αποθήκη μου με τα βιβλία και πήραν μερικά κιβώτια, νομίζοντας ότι
περιέχουν θησαυρούς της γης. Μια άλλη φορά
με λήστεψαν ταξιδεύοντας από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη με το αυτοκίνητό μου για να μου πάρουν την...Αγία Γραφή στην έκδοση Septuaginta!
Σταθήτε, τους είπα, να σας δώσω χρήματα. Εκείνοι δεν άκουσαν και μου πήραν την τσάντα που περιείχε την Αγία Γραφή, ολοκαίνουρια, πριν προλάβω να την ξεφυλλίσω!

Αν ήξερα τη διεύθυνση της Μονής ή του Ιερού Ναού, μετά χαράς θα σας έστελνα μερικά αντίτυπα από το καινούριο βιβλίο μου Ο Εσωτερικός άνθρωπος.
Ευχαριστώ!
Μόσχος

Υ.Γ.
Δεν ξεχνώ τους φίλους στους οποίους υποσχέθηκα να τους στείλω βιβλία. Ήμουν όμως πολύ κουρασμένος αυτόν τον καιρό της προετοιμασίας του καινούριου βιβλίου. Ένα βιβλίο είναι ένα πραγματικό θαύμα. Χωρίς τη βοήθεια του Θεού δεν θα τυπωνόταν ποτέ. Τουλάχιστον από ανθρώπους σαν ελόγου μου με τη δυσκολία της επιλογής. Λένε ότι κάποιος γάϊδαρος κινδύνεψε να πεθάνει ανάμεσα σε δύο μπάλες άχυρο, μην μπορώντας να διαλέξει μία από τις δυο! Κάπως έτσι γίνεται και με εμένα κάθε φορά που ετοιμάζομαι να βγάλω ένα καινούριο βιβλίο.
Μόλις πάρω μια αναπνοή θα ψάξω να βρω τις διευθύνσεις για να στείλω τα βιβλία που έταξα.
Ζητώ συγνώμην για την καθυστέρηση!
Με φιλικά αισθήματα
Μ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: