30.9.19

Η πτώση των πρωτοπλάστων

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Το να γνωρίζουμε μερικά πράγματα στη ζωή δεν είναι πολυτέλεια, αλλά ανάγκη. Παράδειγμα η ελευθερία. Είναι ανάγκη να γνωρίζουμε το νόημα της ελευθερίας, ως ευτυχία , για να αγωνιζόμαστε γι’ αυτήν. O Θεός έπλασε τον άνθρωπο να είναι ελεύθερος και ευτυχισμένος. Δίνει στον Αδάμ τη δυνατότητα να αρνηθεί το Θεό. Ο Αδάμ μπορεί να διαλέξει να υπακούει στο Θεό και να ζει ενωμένος με το Θεό ή να μην υπακούει. Χωρίς την επιλογή αυτή δεν θα είναι ελεύθερος και δεν θα είναι ευτυχισμένος, αφού η ίδια η ελευθερία είναι ευτυχία.

Ο Αδάμ γνωρίζοντας τις συνέπειες της παρακοής, διαλέγει την ανυπακοή και υφίσταται τις συνέπειες της. Ο Αδάμ διαπράττει την αμαρτία με το νου και με το σώμα. Οι συνέπειες εισδύουν στον αισθησιασμό του και γίνονται αισθητές ως φόβος, ντροπή, αγωνία για την επιβίωση και άλλα παρόμοια αρνητικά συναισθήματα που κάνουν τη ζωή του ανθρώπου δύσκολη. Με την μη υπακοή του Αδάμ ο άνθρωπος δεν έχει πια την αίσθηση της θεϊκής παρρησίας .

Στο βιβλίο της Γενέσεως διαβάζουμε πως οι πρωτόπλαστοι εν γνώσει τους επιλέγουν την αμαρτία της ανυπακοής στο θέλημα του Θεού, που επιφέρει τον ηθικό τους θάνατο. Ο εγωισμός τους διασπά την ενότητά τους με το Θεό. Ότι ο εγωισμός διασπά την ενότητα στις σχέσεις, είναι καθημερινό βίωμα του σημερινού ανθρώπου. Συνέπεια του εγωισμού είναι η αδυναμία των ανθρώπων που διακατέχονται από αυτόν, να ζουν ενωμένοι, με ειρήνη και δικαιοσύνη. Βιώνουν δηλαδή τις συνέπειες του απωλεσθέντος παραδείσου από τον προπάτορα του ανθρωπίνου γένους, τον πρωτόπλαστο Αδάμ.

Πρίν την παρακοή της Εντολής του Θεού , οι πρωτόπλαστοι είναι ενωμένοι με το Θεό. Νιώθουν αυτό που ονομάζουμε «θεϊκή παρρησία», δηλαδή το θάρρος των παιδιών του Θεού. Γεννάται το ερώτημα, γιατί ο Θεός απαγορεύει την βρώση του δέντρου της γνώσης του καλού και του κακού; Η απάντηση είναι ότι η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα στην υπακοή στο θέλημα του Θεού και στην παρακοή του είναι ουσιαστικό στοιχείο της ελευθερίας και της ευτυχίας του ανθρώπου. Ο άνθρωπος χωρίς τη δυνατότητα ελεύθερης επιλογής, δεν είναι ελεύθερος . Η δυνατότητα ελεύθερης επιλογής είναι ελευθερία και η ελευθερία είναι η ίδια η ευτυχία. Ο Θεός έπλασε τον άνθρωπο ελεύθερο για να είναι ευτυχισμένος.

Με την πτώση των πρωτοπλάστων στον εγωισμό και στην αμαρτία της παρακοής εισδύουν στον αισθησιασμό οι συνέπειές της αμαρτίας, όπως γίνεται φανερό από την ανάγνωση του βιβλίου της Γενέσεως αλλά και από την προσωπική μας εμπειρία. Ο αισθησιασμός χωρίς την αμαρτία της παρακοής, είναι αθώος . Ως «απαγορευμένος καρπός» ο αισθησιασμός συνδέεται με τις συνέπειες της αμαρτίας του Αδάμ, τη λύπη, την ντροπή, το φόβο της παρακοής και του χωρισμού από το Θεό. Οι πρωτόπλαστοι στον αισθησιασμό τους νιώθουν ντροπή και φόβο μπροστά στο Θεό και κρύβονται από Αυτόν. Τα συναισθήματα αυτά νιώθουμε και σήμερα οι άνθρωποι, όταν ο αισθησιασμός είναι απαγορευμένος καρπός, χωρίς την ευλογία της κοινότητας.


moschoblog.blogspot.com



moschoblog.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου