Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου
Η πρώτη εβδομάδα μετά την Κυριακή του Πάσχα είναι μια πνευματικά καινούρια εβδομάδα. Ονομάζεται Διακαινήσιμος εβδομάδα δηλαδή πνευματικά αναγεννημένη ή ακριβέστερον ειπείν εβδομάδα του πνευματικά αναγεννημένου ανθρώπου, του καινούριου ανθρώπου του αναγεννημένου εκ πνεύματος.
Ποιος είναι αναγεννημένος άνθρωπος; ρώτησε ο νομομαθής Νικόδημος τον Κύριο, όταν τον επισκέφθηκε , κρυφά, γιατί φοβόταν τους Ιουδαίους. Μπορεί ο άνθρωπος να μπει ξανά στην κοιλιά της μάνας του για να ξαναγεννηθεί; Ο Κύριος του εξήγησε ότι είναι αναγεννημένος ο καινούριος άνθρωπος, ο γεννημένος εκ πνεύματος.
Στην εκκλησία πριν το αποστολικό ανάγνωσμα τη Δευτέρα της Διακαινησίμου εβδομάδος, αντί του άγιος ο Θεός, ψάλλεται το τροπάριο "Όσοι εις Χριστόν εβαπτίσθητε, Χριστόν ενεδύσασθε, αλληλούϊα" , τρεις φορές. Είναι μια αποστωμοτική απάντηση της Εκκλησίας για το ποιος είναι ο καινούριος άνθρωπος, ο οποίος με το βάπτισμά του ενδύεται τον Κύριον ημών Ιησού Χριστόν και δε ζει πια αυτός, αλλά ζει μέσα του ο Χριστός.
Τη μέρα αυτή αντί των επιστολών του Παύλου διαβάζεται μια περικοπή από το Βιβλίο των Πράξεων των Αποστόλων, η οποία αναφέρεται στην εκλογή του Ματθία ο οποίος αναλαμβάνει την αποστολή και την διακονία από την οποία εξέπεσε ο Ιούδας, στον τρόπο κατά τον οποίο έγινε η εκλογή και στην προσευχή και την προσκαρτέρηση, δηλαδή στην αναμονή αυτών που τους υποσχέθηκε ο Κύριος.
Με δύο στίχους οι οποίοι διαβάζονται πριν από το ανάγνωσμα των Πράξεων των Αποστόλων, ο Δαβίδ σημειώνει την απαρχήν της διάδοσης του Λόγου του Θεού εις πάσαν την γην: "Εις πάσαν την γην εξήλθεν ο φθόγγος αυτών, και εις τα πέρατα της οικουμένης τα ρήματα αυτών..... Οι ουρανοί διηγούνται δόξαν Θεού."
Αυτή η ημέρα είναι η απαρχή της διάδοσης του Λόγου του Θεού στα πέρατα του κόσμου. Πιστεύουμε σύμφωνα με τους στίχους του Δαβίδ, τους οποίους η Εκκλησία μας θέτει ως προκείμενον των Πράξεων των Αποστόλων είτε δεχόμενοι το Λόγο του Θεού, είτε γιατί θαυμάζουμε το κάλλος και την αρμονία της Δημιουργίας.
Η πρώτη εβδομάδα μετά την Κυριακή του Πάσχα είναι μια πνευματικά καινούρια εβδομάδα. Ονομάζεται Διακαινήσιμος εβδομάδα δηλαδή πνευματικά αναγεννημένη ή ακριβέστερον ειπείν εβδομάδα του πνευματικά αναγεννημένου ανθρώπου, του καινούριου ανθρώπου του αναγεννημένου εκ πνεύματος.
Ποιος είναι αναγεννημένος άνθρωπος; ρώτησε ο νομομαθής Νικόδημος τον Κύριο, όταν τον επισκέφθηκε , κρυφά, γιατί φοβόταν τους Ιουδαίους. Μπορεί ο άνθρωπος να μπει ξανά στην κοιλιά της μάνας του για να ξαναγεννηθεί; Ο Κύριος του εξήγησε ότι είναι αναγεννημένος ο καινούριος άνθρωπος, ο γεννημένος εκ πνεύματος.
Στην εκκλησία πριν το αποστολικό ανάγνωσμα τη Δευτέρα της Διακαινησίμου εβδομάδος, αντί του άγιος ο Θεός, ψάλλεται το τροπάριο "Όσοι εις Χριστόν εβαπτίσθητε, Χριστόν ενεδύσασθε, αλληλούϊα" , τρεις φορές. Είναι μια αποστωμοτική απάντηση της Εκκλησίας για το ποιος είναι ο καινούριος άνθρωπος, ο οποίος με το βάπτισμά του ενδύεται τον Κύριον ημών Ιησού Χριστόν και δε ζει πια αυτός, αλλά ζει μέσα του ο Χριστός.
Τη μέρα αυτή αντί των επιστολών του Παύλου διαβάζεται μια περικοπή από το Βιβλίο των Πράξεων των Αποστόλων, η οποία αναφέρεται στην εκλογή του Ματθία ο οποίος αναλαμβάνει την αποστολή και την διακονία από την οποία εξέπεσε ο Ιούδας, στον τρόπο κατά τον οποίο έγινε η εκλογή και στην προσευχή και την προσκαρτέρηση, δηλαδή στην αναμονή αυτών που τους υποσχέθηκε ο Κύριος.
Με δύο στίχους οι οποίοι διαβάζονται πριν από το ανάγνωσμα των Πράξεων των Αποστόλων, ο Δαβίδ σημειώνει την απαρχήν της διάδοσης του Λόγου του Θεού εις πάσαν την γην: "Εις πάσαν την γην εξήλθεν ο φθόγγος αυτών, και εις τα πέρατα της οικουμένης τα ρήματα αυτών..... Οι ουρανοί διηγούνται δόξαν Θεού."
Αυτή η ημέρα είναι η απαρχή της διάδοσης του Λόγου του Θεού στα πέρατα του κόσμου. Πιστεύουμε σύμφωνα με τους στίχους του Δαβίδ, τους οποίους η Εκκλησία μας θέτει ως προκείμενον των Πράξεων των Αποστόλων είτε δεχόμενοι το Λόγο του Θεού, είτε γιατί θαυμάζουμε το κάλλος και την αρμονία της Δημιουργίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου