21.1.12

Μνήμη του Αγίου Μαξίμου του Ομολογητού

Από τη Φιλοκαλία:

           "Αυτός που καταξιώθηκε το χάρισμα της γνώσεως και έχει λύπη ή μνησικακία ή μίσος προς άνθρωπον, μοιάζει με αυτόν που κατακεντάει τα μάτια του με αγκάθια και τριβόλια. Η γνώση του ,λοιπόν, για να τον ωφελήσει χρειάζεται την αγάπη." (ξβ΄)

           "Να μην σε απασχολεί διαρκώς η φροντίδα για το σώμα, αλλά να το ασκείς με μέτρο, ώστε να έχεις όλο το νου σου στον εσωτερικό άνθρωπο. Η σωματική γυμνασία δηλαδή είναι προς ολίγο ωφέλιμη, ενώ η ευσέβεια είναι ωφέλιμη πάντα." (ξδ΄)

           "Αυτός που ασχολείται διαρκώς με τον εσωτερικό άνθρωπο έχει σωφροσύνη, μακροθυμία, χρηστότητα, ταπεινοφροσύνη και όχι μόνον αυτά, αλλά και διαρκή μνήμη του Θεού και θεολογεί, (δηλαδή έχει φθάσει στη θέωση) και  προσεύχεται και τούτο είναι που λέγει ο Απόστολος με τα λόγια: "πνεύματι περιπατείτε". (ξς΄)

          "Αυτός που δε γνωρίζει καλά να ακολουθεί την πνευματική οδό δεν προσέχει να αποφεύγει τα εμπαθή νοήματα , αλλά απασχολείται ολοένα με τα σαρκικά πράγματα και ή  γαστριμαργεί ή λυπάται και οργίζεται και μνησικακεί και εξαιτίας αυτού σκοτίζει τον νου ή επιδίδεται σε υπερβολική άσκηση η οποία θολώνει την διάνοια." (ξε')

           " Η Γραφή δεν αναιρεί τίποτε από αυτά που μας έδωσε ο Θεός να τα χρησιμοποιούμε, αλλά την αμμετρία κολάζει και αλογιστία διορθώνει. δηλαδή δεν εμποδίζει να τρώμε ή να κάνουμε παιδιά, ούτε να έχουμε χρήματα και να διοικούμε ορθά. Μας εμποδίζει να είμαστε γαστρίμαργοι, να πορνεύουμε και τα εξής. αλλά ούτε το να τα εννοούμε αυτά μας εμποδίζει, γι΄ αυτό και έγιναν. αλλά εμποδίζει το να τα εννοούμε με πάθος." (ξς΄)

            " Εάν ο Χριστός κατοικεί στις καρδιές μας δια της πίστεως, κατά τον θείον Απόστολον, όλοι οι θησαυροί της σοφίας και της γνώσεως είναι κρυμμένοι σ΄Αυτόν. άρα όλοι οι θησαυροί της σοφίας και της γνώσεως είναι μέσα στις καρδιές μας κρυμμένοι, οι οποίοι  φανερώνονται στην καρδιά ανάλογα με την κάθαρση που γίνεται με τις εντολές." (o΄)

            Απόδοση: Μ.Ε.Λ. 

       




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου