Του Μόσχου Εμμ. Λαγκουβάρδου
«Εθεώρουν τον Σατανάν ως αστραπήν εκ του ουρανού πεσόντα»
(Λουκ. 10,18)
Η οικονομική τρομοκρατία, όπως κάθε τρομοκρατία, πέφτει από μόνη της με τον θρίαμβό της.Αυτό σημαίνουν τα λόγια του εκκλησιαστικού ύμνου για τους δαίμονες, «ισχυκότες ηττάσθε». Η ίδια η αποθάρρυνση προκαλεί την ανατροπή της. Στην αποθάρρυνση συμβαδίζει ο Ιησούς, όπως προς Εμμαούς και καθιστά έγκυρες ελπίδες που μοιάζουν τελείως παράλογες.
Πώς να νικήσουμε, πώς να μετατρέψουμε την ήττα σε νίκη, όταν ο εχθρός κατέχει όλα τα όπλα εναντίον μας και εμείς δεν έχουμε τίποτα; Είναι όντως έτσι τα πράγματα;
Τι σημαίνουν τα λόγια «είδα το Σατανά (τον αιώνιο αντίπαλο, αυτόν που όλα τα εμπόδια ενάντια στη δημιουργία του Θεού είναι δικά του, το αρχαίο κακό) να πέφτει σαν αστραπή στη γη»; Τι άλλο μπορεί να σημαίνουν παρά ότι όλος ο κόσμος μπορεί να δει ότι η «νίκη» του εχθρού είναι πρόσκαιρη και ότι ο εχθρός κι αυτοί που γίνονται με τη θέλησή τους δούλοι του δεν θα προλάβουν να τη χαρούν;
Όντως είμαστε παντελώς ανυπεράσπιστοι απέναντι στην επιβουλία του εχθρού;
Ο σκεπτικισμός αυτών που δεν πιστεύουν στην υπεροχή του πνεύματος συγκεντρώνεται σ΄ αυτήν εδώ την πρόταση, η οποία υπήρξε και το πολιτικό σύστημα της άθεης Αριστεράς: «Τι είναι το πνεύμα; Τρώγεται; Ταϊστε μας και κάντε μας δούλους».
Η απάντηση στο ερώτημα αυτό υπάρχει στο Ευαγγέλιο. Το Ευαγγέλιο ισχύει για όλες τις εποχές και «γιώτα έν» καθώς είπε ο Κύριος Ιησούς , δεν αλλάζει στους αιώνες των αιώνων. Τα λόγια «ουκ επ άρτω μόνω ζήσεται άνθρωπος» σημαίνουν ότι ο άνθρωπος δεν μπορεί να ζήσει όπως το ζώο ζει μόνο με την τροφή. Ότι αυτό που προέχει είναι το πνεύμα μαρτυρούν όχι μόνο το Ευαγγέλιο, τα έργα των Πατέρων της Εκκλησίας, ο βίος των αγίων και των μαρτύρων, αλλά και σύγχρονοι δημιουργοί ανάμεσα στους μεγαλύτερους του κόσμου, ποιητές, συγγραφείς, φιλοσόφους σκηνοθέτες. Σύγχρονοι μεγάλοι δημιουργοί στηρίζουν με το έργο τους την πίστη στην υπεροχή του πνεύματος.
Πρέπει να ξέρουμε ότι ο Εχθρός διαθέτει όλα τα μέσα για να μας πολεμήσει αλλά δεν διαθέτει το όπλο εκείνο με το οποίο θα μας αναγκάσει να παραδοθούμε με τη θέλησή μας. Ο Σατανάς γνωρίζει καλύτερα από εμάς, ότι κανένας δεν γίνεται δούλος, εάν έχει το πνεύμα του ελεύθερο. Οι δούλοι γίνονται δούλοι με τη θέλησή τους.
Ο Διάβολος "απειλεί" με τον έλεγχο του πλούτου. Αρκεί ο πλούτος για να μετατρέψεις όλους τους ανθρώπους σε δούλους; Εκατόν σαράντα πόλεμοι έγιναν μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Oι άνθρωποι αγωνίζονται να διατηρήσουν την ελευθερία τους. Αν ήταν ικανοποιημένοι να ζούν όπως τα ζώα με μόνο την τροφή, δεν θα υπέφεραν τα πάνδεινα για την ελευθερία τους.
«Και βέβαια θα πεθάνουμε. Μα όχι τώρα ακριβώς», λέει ο Αυγουστίνος. Η ζωή μας είναι αυτό το «τώρα ακριβώς». Και ως προς αυτό το «τώρα ακριβώς» είμαστε ελεύθεροι. Δεν μπορεί κανείς να μας κάνει δούλους του, αν δεν παραδοθούμε από μόνοι μας, γιατί εκτός απ΄ το Θεό, κανείς δεν ξέρει το πνεύμα μας κι αφού κανείς δεν ξέρει το πνεύμα μας , κανείς δεν μπορεί να το υποδουλώσει.
«Μη φοβάστε» μας λέει ο Κύριος Ιησούς «εγώ νίκησα τον κόσμο».
«Εθεώρουν τον Σατανάν ως αστραπήν εκ του ουρανού πεσόντα»
(Λουκ. 10,18)
Η οικονομική τρομοκρατία, όπως κάθε τρομοκρατία, πέφτει από μόνη της με τον θρίαμβό της.Αυτό σημαίνουν τα λόγια του εκκλησιαστικού ύμνου για τους δαίμονες, «ισχυκότες ηττάσθε». Η ίδια η αποθάρρυνση προκαλεί την ανατροπή της. Στην αποθάρρυνση συμβαδίζει ο Ιησούς, όπως προς Εμμαούς και καθιστά έγκυρες ελπίδες που μοιάζουν τελείως παράλογες.
Πώς να νικήσουμε, πώς να μετατρέψουμε την ήττα σε νίκη, όταν ο εχθρός κατέχει όλα τα όπλα εναντίον μας και εμείς δεν έχουμε τίποτα; Είναι όντως έτσι τα πράγματα;
Τι σημαίνουν τα λόγια «είδα το Σατανά (τον αιώνιο αντίπαλο, αυτόν που όλα τα εμπόδια ενάντια στη δημιουργία του Θεού είναι δικά του, το αρχαίο κακό) να πέφτει σαν αστραπή στη γη»; Τι άλλο μπορεί να σημαίνουν παρά ότι όλος ο κόσμος μπορεί να δει ότι η «νίκη» του εχθρού είναι πρόσκαιρη και ότι ο εχθρός κι αυτοί που γίνονται με τη θέλησή τους δούλοι του δεν θα προλάβουν να τη χαρούν;
Όντως είμαστε παντελώς ανυπεράσπιστοι απέναντι στην επιβουλία του εχθρού;
Ο σκεπτικισμός αυτών που δεν πιστεύουν στην υπεροχή του πνεύματος συγκεντρώνεται σ΄ αυτήν εδώ την πρόταση, η οποία υπήρξε και το πολιτικό σύστημα της άθεης Αριστεράς: «Τι είναι το πνεύμα; Τρώγεται; Ταϊστε μας και κάντε μας δούλους».
Η απάντηση στο ερώτημα αυτό υπάρχει στο Ευαγγέλιο. Το Ευαγγέλιο ισχύει για όλες τις εποχές και «γιώτα έν» καθώς είπε ο Κύριος Ιησούς , δεν αλλάζει στους αιώνες των αιώνων. Τα λόγια «ουκ επ άρτω μόνω ζήσεται άνθρωπος» σημαίνουν ότι ο άνθρωπος δεν μπορεί να ζήσει όπως το ζώο ζει μόνο με την τροφή. Ότι αυτό που προέχει είναι το πνεύμα μαρτυρούν όχι μόνο το Ευαγγέλιο, τα έργα των Πατέρων της Εκκλησίας, ο βίος των αγίων και των μαρτύρων, αλλά και σύγχρονοι δημιουργοί ανάμεσα στους μεγαλύτερους του κόσμου, ποιητές, συγγραφείς, φιλοσόφους σκηνοθέτες. Σύγχρονοι μεγάλοι δημιουργοί στηρίζουν με το έργο τους την πίστη στην υπεροχή του πνεύματος.
Πρέπει να ξέρουμε ότι ο Εχθρός διαθέτει όλα τα μέσα για να μας πολεμήσει αλλά δεν διαθέτει το όπλο εκείνο με το οποίο θα μας αναγκάσει να παραδοθούμε με τη θέλησή μας. Ο Σατανάς γνωρίζει καλύτερα από εμάς, ότι κανένας δεν γίνεται δούλος, εάν έχει το πνεύμα του ελεύθερο. Οι δούλοι γίνονται δούλοι με τη θέλησή τους.
Ο Διάβολος "απειλεί" με τον έλεγχο του πλούτου. Αρκεί ο πλούτος για να μετατρέψεις όλους τους ανθρώπους σε δούλους; Εκατόν σαράντα πόλεμοι έγιναν μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Oι άνθρωποι αγωνίζονται να διατηρήσουν την ελευθερία τους. Αν ήταν ικανοποιημένοι να ζούν όπως τα ζώα με μόνο την τροφή, δεν θα υπέφεραν τα πάνδεινα για την ελευθερία τους.
«Και βέβαια θα πεθάνουμε. Μα όχι τώρα ακριβώς», λέει ο Αυγουστίνος. Η ζωή μας είναι αυτό το «τώρα ακριβώς». Και ως προς αυτό το «τώρα ακριβώς» είμαστε ελεύθεροι. Δεν μπορεί κανείς να μας κάνει δούλους του, αν δεν παραδοθούμε από μόνοι μας, γιατί εκτός απ΄ το Θεό, κανείς δεν ξέρει το πνεύμα μας κι αφού κανείς δεν ξέρει το πνεύμα μας , κανείς δεν μπορεί να το υποδουλώσει.
«Μη φοβάστε» μας λέει ο Κύριος Ιησούς «εγώ νίκησα τον κόσμο».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου