<< ΑΦΟΥΓΚΡΑΣΟΥ ΤΟ ΣΩΜΑ ΣΟΥ>>- Μόσχου Εμμ. Λαγκουβάρδου
Συνήθως όταν γράφεις ,κάποιο θέμα μονοπωλεί το ενδιαφέρον σου και θέλεις να γράψεις τις σκέψεις σου και τα αισθήματά σου επάνω σ΄ αυτό. Σκέψεις και αισθήματα γεμίζουν το μυαλό σου και θέλεις να τα εκφράσεις. Αυτό λέγεται «έμπνευση» και χρειάζεσαι όλη τη νοητική ψυχραιμία για να την εκφράσεις με λόγια.
Αυτό που σε βασανίζει περισσότερο δεν είναι τι να γράψεις, αλλά τι να μην γράψεις, γιατί στριμώχνονται πολλά πράγματα στο νου σου! Φαντάσου να μην σε «εμπνεύσει» ένα πράγμα, αλλά τρία, όπως συνέβη με εμένα σήμερα.
Καθώς έκανα τον πρωινό μου περίπατο στο λόφο του Φρουρίου, (στον τόπο των εμπνεύσεών μου ) θέλησα να γράψω όχι μόνο για τον Ωσηέ, τον μικρό τρυφερό προφήτη του Ισραήλ, που έζησε σε μια εποχή που μοιάζει με τη δική μας , αλλά και για το <<ψυχικό τραύμα>> που είναι σαν ένα δυνατό ελατήριο τυλιγμένο σφιχτά ,και για την άσκηση του σώματος! Τρία πράγματα μαζί αντί ένα!
(Ο Ωσηέ παρόλο που χαρακτηρίζεται ως τρυφερός προφήτης γιατί απευθύνεται γεμάτος τρυφερότητα για το λαό του Ισραήλ, ωστόσο η ζωή του αποτελεί μια δυνατή πρόκληση για το σημερινό άνθρωπο που δεν είναι διατεθειμένος να μαθαίνει πράγματα που δεν του αρέσουν). Με την τακτική να αφήνεις τα δύσκολα για αργότερα ο Ωσηέ μάλλον θα περιμένει μια πιο δυνατή στιγμή για να βγει πάλι στο προσκήνιο ύστερα από τρεις χιλιάδες χρόνια. Το ίδιο και με το «ψυχικό τραύμα» που θέλει ειδικές γνώσεις για να γίνει κατανοητό, μια που συνδέεται με την ψυχανάλυση.
Το τρίτο θέμα <<η άσκηση>> είναι πιο βατό και πιο επείγον ίσως, αν αφουγκραστούμε με προσοχή τα σώματά μας στην εγκατάλειψή τους. «Αφουγκράσου το σώμα σου», αυτό είναι τελικά το θέμα του σημερινού μικρού δοκιμίου για τη στήλη μου στα αγαπητά και φιλόξενα <<ΡΕΘΕΜΝΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ>>.
Τι σημαίνει «αφουγκράζομαι το σώμα μου;» Θα σου το εξηγήσω με ένα παράδειγμα απ΄ το δικό μου σώμα. Κατάλαβα ότι με τον τρόπο που ζούσα σχεδόν είχα ξεχάσει το σώμα μου και το θυμόμουν μόνον όταν αρρώσταινε. Αν και συχνά μου έστελνε μηνύματα να το προσέξω δεν το πρόσεχα γιατί δεν με άφηνε ο τρόπος που ζούσα και συγκεκριμένα δεν με άφηναν όλες αυτές οι υλικές ανέσεις, χάρις στις οποίες δεν χρειάζεται να κοπιάσεις για τίποτα! Στο τέλος ξεχνάς ότι έχεις σώμα. Γινόμαστε όντα που έχουν μόνο επιθυμίες, σκέψεις, φόβους, άγχος και καθόλου σώμα. Το σώμα το θυμόμαστε ίσως μόνο στις δυο τρεις φυσικές ανάγκες του.
Τι να κάνουμε για να βρούμε την απαραίτητη για την υγεία μας και για την ευτυχία μας ισορροπία ; Προτού να αρρωστήσουμε ή να τραυματιστούμε κι αναγκαστούμε να πάμε σιγανά και ταπεινά ας το κάνουμε από μόνοι μας για να προλάβουμε την αρρώστια. Πηγαίνοντας σιγανά και ταπεινά θα μεγαλώσει το όραμά μας και θα βρούμε την οδό που θα μας οδηγήσει στην απελευθέρωση απ΄ τον μηχανιστικό τρόπο ζωής. «Θα γνωρίσετε την αλήθεια και η αλήθεια θα σας ελευθερώσει» γράφει το Ευαγγέλιο.
Με τις σκέψεις αυτές πήγα και έκανα είκοσι λεπτά προπόνηση στη σχολή πολεμικής τέχνης «κούντο» της γειτονιάς μου με πολλή προσοχή λόγω της ηλικίας μου και λόγω του ότι είμαι πολλά χρόνια αγύμναστος, από τότε που εισέβαλαν στην Ελλάδα οι λαθρομετανάστες. Θέλει προσοχή γιατί δεν πεθαίνεις όταν προσπαθείς, αλλά αργότερα όταν αναπαύεσαι! Ευτυχώς δεν έπαθα τίποτα παρόλο που όλο το βράδυ είχα το νου μου στο στήθος μου! Άμεση ωφέλεια από την άσκηση: πρώτον δεν έφαγα τίποτε το βράδυ και δεύτερον κοιμήθηκα έναν απολαυστικό γλυκό ύπνο μέχρι το πρωί! Έτσι έκανα , αν και το απλό πρωινό περπάτημα για 35 με 40 λεπτά της ώρας σε ανώμαλο έδαφος είναι αρκετά καλή σωματική (και ψυχική ) άσκηση!
Ας αφουγκραστούμε λοιπόν το σώμα μας κι ας μην περιμένουμε να μας το θυμήσει εκείνο με κάποια αρρώστια ή κάποιο τραυματισμό!
19.9.07
Μόσχου Λαγκουβάρδου, Η ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΤΟΥ ΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ
Η ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΤΟΥ ΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ
Μόσχου Εμμ. Λαγκουβάρδου
«Ξέρεις γιατί δυσκολεύεσαι να διακινήσεις τα βιβλία σου;» μου είπε ο βοηθός του δεξιού ψάλτη στην Αγία Ανάληψη, την ώρα του καφέ, στην Αίθουσα Μνημοσύνων.. « Δυσκολεύεσαι να τα διακινήσεις γιατί γράφεις σαν να μιλάς στον εαυτό σου.»
Σκέφτομαι ότι έχει δίκιο ο καλός αυτός συνάδελφος στην ψαλτική. Είναι δύσκολο , να διακινήσεις κάτι δωρεάν, ακόμα κι ένα βιβλίο με εκμυστηρεύσεις και εξομολογήσεις, όταν τα πάντα έχουν ρυθμιστεί με απώτερο σκοπό το κέρδος, κι όλοι είναι συνηθισμένοι στο να μην κάνουν το παραμικρό δίχως πληρωμή.
Στη Γερμανία ακόμα και οι σύζυγοι , όταν τρώνε μαζί στο εστιατόριο πληρώνουν καθένας χωριστά τη μερίδα του. Το ίδιο κάνουν στο μπαρ, όπου καθένας πληρώνει χωριστά τη μπύρα του ή στην καφετέρια, όπου ο καθένας πληρώνει τον καφέ του. Όταν ο γιος μιας πολύ πλούσιας μαμάς χρειάστηκε μερικά χρήματα για να πληρώσει κάποιο χρέος (ήταν πλανόδιος μανάβης) δεν τόλμησε να της ζητήσει μερικά χρήματα δανεικά.
Ο νεαρός αυτός Γερμανός μανάβης μην μπορώντας να συγκεντρώσει το ποσόν που του χρειαζόταν αυτοκτόνησε, όχι γιατί βρέθηκε σε αδυναμία πληρωμής του χρέους, αλλά γιατί διαπίστωσε πόσο ξένοι γίνονται μεταξύ τους οι άνθρωποι όταν όλα τα εκτιμούν με το χρήμα.
Την ίδια απόγνωση ένιωσε κάποιος Γάλλος μαθητής του γυμνασίου , ο Ζαν Ζερεβέν, 17 ετών. Ο Ζαν πήρε το αυτοκίνητο του πατέρα του για να πάει μια βόλτα, αλλά ΄το αυτοκίνητο έπαθε βλάβη κι ο Ζαν έμεινε στο δρόμο περιμένοντας απ΄ το πρωί ως το βράδυ , να τον πάρει κάποιος οδηγός. Αλλά δεν τον πήρε κανείς. Ο νεαρός αυτός μαθητής μέσα στην απελπισία του για την αδιαφορία των συνανθρώπων του περιελούστηκε με βενζίνη και αυτοπυρπολήθηκε.
Είναι δύσκολο να κινηθεί από τον ένα στον άλλον κάτι που δεν πουλιέται, ακόμα και οι εκμυστηρεύσεις, οι εξομολογήσεις και γενικά η αυτοβιογραφική γραφή. Ένα τέτοιο βιβλίο , με κείμενα εξομολογητικά , είναι δύσκολο να κυκλοφορήσει εκτός εμπορίου, όταν όλα είναι ρυθμισμένα με σκοπό την αγορά και την πώληση. Υπάρχει ένα φράγμα που πρέπει να το περάσεις. Τι να κάνω για να φτάσει το βιβλίο μου αυτό στα χέρια σου;
Οι φίλοι του εκτός εμπορίου βιβλίου, (είναι πεντακόσιες χιλιάδες τώρα σε όλο τον κόσμο, τα μέλη της Bookcrossing και διακινούν τρία εκατομμύρια βιβλία σε παραπάνω από εκατόν τριάντα χώρες ) προτείνουν διάφορους τρόπους, όπως το να αφήνεις το βιβλίο σου σε κάποιο παγκάκι ή σε κάποιο τηλεφωνικό θάλαμο ή σε κάποιο κάποια θέση (stand), αν δεν έχει αντίρρηση για τους δικούς του λόγους, ο Δήμαρχος!
Το βιβλίο μου το αγαπάω. Δούλεψα τρία χρόνια για να το γράψω. Ξόδεψα ένα μεγάλο χρηματικό ποσό για μένα για να το τυπώσω. Με πονάει η σκέψη ότι το βιβλίο μου μπορεί να χαθεί. Η ιδέα του bookcrossing είναι καλή αλλά δεν εξασφαλίζει το βιβλίο απ΄ τον κίνδυνο να χαθεί. Να το βρει κάποιος και να το πετάξει. Αλλά πρέπει να το ρισκάρω. Δεν ξέρω άλλο τρόπο να φτάσει το βιβλίο μου στα χέρια σου απ΄ το να το αφήσω κάπου.
Αυτό με απασχολεί, ευγενικέ αναγνώστη, σε ποια θέση μπορώ να αφήσω το βιβλίο μου, για να φτάσει στα χέρια σου, δίχως χρήματα!
Μόσχου Εμμ. Λαγκουβάρδου
«Ξέρεις γιατί δυσκολεύεσαι να διακινήσεις τα βιβλία σου;» μου είπε ο βοηθός του δεξιού ψάλτη στην Αγία Ανάληψη, την ώρα του καφέ, στην Αίθουσα Μνημοσύνων.. « Δυσκολεύεσαι να τα διακινήσεις γιατί γράφεις σαν να μιλάς στον εαυτό σου.»
Σκέφτομαι ότι έχει δίκιο ο καλός αυτός συνάδελφος στην ψαλτική. Είναι δύσκολο , να διακινήσεις κάτι δωρεάν, ακόμα κι ένα βιβλίο με εκμυστηρεύσεις και εξομολογήσεις, όταν τα πάντα έχουν ρυθμιστεί με απώτερο σκοπό το κέρδος, κι όλοι είναι συνηθισμένοι στο να μην κάνουν το παραμικρό δίχως πληρωμή.
Στη Γερμανία ακόμα και οι σύζυγοι , όταν τρώνε μαζί στο εστιατόριο πληρώνουν καθένας χωριστά τη μερίδα του. Το ίδιο κάνουν στο μπαρ, όπου καθένας πληρώνει χωριστά τη μπύρα του ή στην καφετέρια, όπου ο καθένας πληρώνει τον καφέ του. Όταν ο γιος μιας πολύ πλούσιας μαμάς χρειάστηκε μερικά χρήματα για να πληρώσει κάποιο χρέος (ήταν πλανόδιος μανάβης) δεν τόλμησε να της ζητήσει μερικά χρήματα δανεικά.
Ο νεαρός αυτός Γερμανός μανάβης μην μπορώντας να συγκεντρώσει το ποσόν που του χρειαζόταν αυτοκτόνησε, όχι γιατί βρέθηκε σε αδυναμία πληρωμής του χρέους, αλλά γιατί διαπίστωσε πόσο ξένοι γίνονται μεταξύ τους οι άνθρωποι όταν όλα τα εκτιμούν με το χρήμα.
Την ίδια απόγνωση ένιωσε κάποιος Γάλλος μαθητής του γυμνασίου , ο Ζαν Ζερεβέν, 17 ετών. Ο Ζαν πήρε το αυτοκίνητο του πατέρα του για να πάει μια βόλτα, αλλά ΄το αυτοκίνητο έπαθε βλάβη κι ο Ζαν έμεινε στο δρόμο περιμένοντας απ΄ το πρωί ως το βράδυ , να τον πάρει κάποιος οδηγός. Αλλά δεν τον πήρε κανείς. Ο νεαρός αυτός μαθητής μέσα στην απελπισία του για την αδιαφορία των συνανθρώπων του περιελούστηκε με βενζίνη και αυτοπυρπολήθηκε.
Είναι δύσκολο να κινηθεί από τον ένα στον άλλον κάτι που δεν πουλιέται, ακόμα και οι εκμυστηρεύσεις, οι εξομολογήσεις και γενικά η αυτοβιογραφική γραφή. Ένα τέτοιο βιβλίο , με κείμενα εξομολογητικά , είναι δύσκολο να κυκλοφορήσει εκτός εμπορίου, όταν όλα είναι ρυθμισμένα με σκοπό την αγορά και την πώληση. Υπάρχει ένα φράγμα που πρέπει να το περάσεις. Τι να κάνω για να φτάσει το βιβλίο μου αυτό στα χέρια σου;
Οι φίλοι του εκτός εμπορίου βιβλίου, (είναι πεντακόσιες χιλιάδες τώρα σε όλο τον κόσμο, τα μέλη της Bookcrossing και διακινούν τρία εκατομμύρια βιβλία σε παραπάνω από εκατόν τριάντα χώρες ) προτείνουν διάφορους τρόπους, όπως το να αφήνεις το βιβλίο σου σε κάποιο παγκάκι ή σε κάποιο τηλεφωνικό θάλαμο ή σε κάποιο κάποια θέση (stand), αν δεν έχει αντίρρηση για τους δικούς του λόγους, ο Δήμαρχος!
Το βιβλίο μου το αγαπάω. Δούλεψα τρία χρόνια για να το γράψω. Ξόδεψα ένα μεγάλο χρηματικό ποσό για μένα για να το τυπώσω. Με πονάει η σκέψη ότι το βιβλίο μου μπορεί να χαθεί. Η ιδέα του bookcrossing είναι καλή αλλά δεν εξασφαλίζει το βιβλίο απ΄ τον κίνδυνο να χαθεί. Να το βρει κάποιος και να το πετάξει. Αλλά πρέπει να το ρισκάρω. Δεν ξέρω άλλο τρόπο να φτάσει το βιβλίο μου στα χέρια σου απ΄ το να το αφήσω κάπου.
Αυτό με απασχολεί, ευγενικέ αναγνώστη, σε ποια θέση μπορώ να αφήσω το βιβλίο μου, για να φτάσει στα χέρια σου, δίχως χρήματα!
16.9.07
Μόσχος Λαγκουβάρδος, Χάρη ή Νόμος
Από το ποιοι είμαστε βγαίνει αυτό που πιστεύουμε, (στη Χάρη ή στο Νόμο). Είμαστε άνθρωποι αμαρτωλοί και ακάθαρτοι (μπροστά στην αγιότητα και στην καθαρότητα του Θεού) και νιώθουμε αληθινοί γιατί υπάρχει ο Ιησούς γι' αυτό και ζητούμε διαρκώς το έλεός του ως ταπεινοί δούλοι του Θεού ή είμαστε άνθρωποι που εκπληρώνουμε τις οφειλές μας, ως καλοί οφειλέτες και ζητούμε τη δικαίωση εκ των έργων μας; Αν ανήκουμε στην πρώτη κατηγορία θεωρούμε ότι η αγάπη συνδέεται με τη θυσία που σημαίνει ότι θυσιάζουμε το ευτελέστερο είδος ζωής για να φυλάξουμε το πολυτιμότερο της ζωής κοντά στο Χριστό. Παραδείγματα, ο πατέρας του ασώτου υιού και ο άρχοντας που χαρίζει το χρέος στο δούλο του.
Αν ανήκουμε στη δεύτερη κατηγορία προτιμούμε να ζούμε σε άνα κόσμο που όλοι εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους. Οι άνθρωποι αυτοί δεν θέλουν ούτε να χαρίζουν ούτε να τους χαρίζουν παγιδεύονται στους τύπους,δεν πιστεύουν στην ειλικρίνεια της επικοινωνίας ,θεωρούν την αγάπη ανέφικτη και την κοινωνία όχι φυσική, αλλά συμβατική. Η στάση αυτή ζωής καταλήγει στην υποκρισία, στα δύο μέτρα και δύσο σταθμά, άλλα ισχύουν για τον εαυτό τους και τους δικούς τους και άλλα για τους ξένους. Οι θρησκείες του Νόμου καταντούν στον φαρισαϊσμό. Οι άνθρωποι προσέχουν τους τύπους, το εξωτερικό μέρος του ποτηρίου και αγνοούν την ουσία (το εσωτερικό). Μόνη θρησκεία της Χάρης και της δωρεάν σωτηρίας (σ΄ αυτούς που τη ζητούν) είναι η θρησκεία στην οποία πίστέύουμε όχι σε κάποια γενική και αόριστη "Χριστότητα"(!) αλλά στο πρόσωπο του ιστορικού Ιησού Χριστού!
Αν ανήκουμε στη δεύτερη κατηγορία προτιμούμε να ζούμε σε άνα κόσμο που όλοι εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους. Οι άνθρωποι αυτοί δεν θέλουν ούτε να χαρίζουν ούτε να τους χαρίζουν παγιδεύονται στους τύπους,δεν πιστεύουν στην ειλικρίνεια της επικοινωνίας ,θεωρούν την αγάπη ανέφικτη και την κοινωνία όχι φυσική, αλλά συμβατική. Η στάση αυτή ζωής καταλήγει στην υποκρισία, στα δύο μέτρα και δύσο σταθμά, άλλα ισχύουν για τον εαυτό τους και τους δικούς τους και άλλα για τους ξένους. Οι θρησκείες του Νόμου καταντούν στον φαρισαϊσμό. Οι άνθρωποι προσέχουν τους τύπους, το εξωτερικό μέρος του ποτηρίου και αγνοούν την ουσία (το εσωτερικό). Μόνη θρησκεία της Χάρης και της δωρεάν σωτηρίας (σ΄ αυτούς που τη ζητούν) είναι η θρησκεία στην οποία πίστέύουμε όχι σε κάποια γενική και αόριστη "Χριστότητα"(!) αλλά στο πρόσωπο του ιστορικού Ιησού Χριστού!
13.9.07
Μόσχου Λαγκουβάρδου, ΤΟ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΚΟΜΜΑ
ΤΟ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΚΟΜΜΑ του Μόσχου Λαγκουβάρδου
Τι προτείνουν τα κόμματα και τι ζητούν οι πολίτες; 1) Η Ν.Δ. προτείνει ελαχιστοποίηση του κράτους χάριν της ελεύθερης αγοράς, (ελευθερία τιμών και ημερομισθίων, σεβασμός στον ανταγωνισμό και στην ατομική ιδιοκτησία). Στη γραφειοκρατία του σοσιαλ-κρατικισμού αντιτείνει ένα νέο συμβόλαιο ανάμεσα στους πολίτες και την εξουσία, για να ξαναβρεί καθένας το σεβασμό του άλλου. Λιγότερο κράτος δε σημαίνει «κάτω το κράτος».Το αντίδοτο στο κόμμα της Ν.Δ. είναι να επαναφέρουμε τις εμπορικές δραστηριότητες εκεί όπου ανήκουν, να ξαναδημιουργήσουμε χώρο γι αυτό που δεν είναι εμπορικό. 2) Το ΠΑΣΟΚ δεν είναι κόμμα αλλά «κίνημα». Γίνεται τα πάντα, ίνα τους πάντες κερδίσει αρκεί να βρίσκεται στην εξουσία! Η θεωρητική βάση του ΠΑΣΟΚ είναι ο πραγματισμός που πρεσβεύει ότι η αλήθεια δεν είναι τα πραγματικά γεγονότα, αλλά η ερμηνεία που δίνουμε σ΄ αυτά. Παράδειγμα η διαφορετική ερμηνεία της Ελληνικής Ιστορίας! Το αντίδοτο στο ΠΑΣΟΚ είναι η ενημέρωση των πολιτών και η διάλυση των μύθων και των ψευδαισθήσεων. 3) Το ΚΚΕ είναι μονολιθικό κόμμα . Για το ΚΚΕ ό,τι ταιριάζει κάπου ταιριάζει παντού! Το αντίδοτο στο ΚΚΕ είναι η διάλυση του μύθου της υλικής προόδου με την έννοια να κατασκευάζεις ολοένα καινούρια βιομηχανικά προϊόντα, έστω κι αν απειλούν με καταστροφή τον Πλανήτη. Γενικά όλα τα κόμματα πλήν της Δημοκρατικής Αναγέννησης του Στέλιου Παπαθεμελή δεν έχουν σημείο αναφοράς τίποτε άλλο πέρα από σκέψεις και ερμηνείες ανθρώπων! Η Δημοκρατική Αναγέννηση κομίζει ένα καινούριο μήνυμα που πηγάζει από την πίστη στο ιστορικό πρόσωπο του Ιησού Χριστού! Οι πολίτες ζητούν από το κράτος τιμιότητα, ειρήνη και δικαιοσύνη. Να επανέλθει το ήθος ως βάση της πολιτικής και της κοινωνικής ζωής!
ΤΟ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΚΟΜΜΑ του Μόσχου Λαγκουβάρδου
Τι προτείνουν τα κόμματα και τι ζητούν οι πολίτες; 1) Η Ν.Δ. προτείνει ελαχιστοποίηση του κράτους χάριν της ελεύθερης αγοράς, (ελευθερία τιμών και ημερομισθίων, σεβασμός στον ανταγωνισμό και στην ατομική ιδιοκτησία). Στη γραφειοκρατία του σοσιαλ-κρατικισμού αντιτείνει ένα νέο συμβόλαιο ανάμεσα στους πολίτες και την εξουσία, για να ξαναβρεί καθένας το σεβασμό του άλλου. Λιγότερο κράτος δε σημαίνει «κάτω το κράτος».Το αντίδοτο στο κόμμα της Ν.Δ. είναι να επαναφέρουμε τις εμπορικές δραστηριότητες εκεί όπου ανήκουν, να ξαναδημιουργήσουμε χώρο γι αυτό που δεν είναι εμπορικό. 2) Το ΠΑΣΟΚ δεν είναι κόμμα αλλά «κίνημα». Γίνεται τα πάντα, ίνα τους πάντες κερδίσει αρκεί να βρίσκεται στην εξουσία! Η θεωρητική βάση του ΠΑΣΟΚ είναι ο πραγματισμός που πρεσβεύει ότι η αλήθεια δεν είναι τα πραγματικά γεγονότα, αλλά η ερμηνεία που δίνουμε σ΄ αυτά. Παράδειγμα η διαφορετική ερμηνεία της Ελληνικής Ιστορίας! Το αντίδοτο στο ΠΑΣΟΚ είναι η ενημέρωση των πολιτών και η διάλυση των μύθων και των ψευδαισθήσεων. 3) Το ΚΚΕ είναι μονολιθικό κόμμα . Για το ΚΚΕ ό,τι ταιριάζει κάπου ταιριάζει παντού! Το αντίδοτο στο ΚΚΕ είναι η διάλυση του μύθου της υλικής προόδου με την έννοια να κατασκευάζεις ολοένα καινούρια βιομηχανικά προϊόντα, έστω κι αν απειλούν με καταστροφή τον Πλανήτη. Γενικά όλα τα κόμματα πλήν της Δημοκρατικής Αναγέννησης του Στέλιου Παπαθεμελή δεν έχουν σημείο αναφοράς τίποτε άλλο πέρα από σκέψεις και ερμηνείες ανθρώπων! Η Δημοκρατική Αναγέννηση κομίζει ένα καινούριο μήνυμα που πηγάζει από την πίστη στο ιστορικό πρόσωπο του Ιησού Χριστού! Οι πολίτες ζητούν από το κράτος τιμιότητα, ειρήνη και δικαιοσύνη. Να επανέλθει το ήθος ως βάση της πολιτικής και της κοινωνικής ζωής!ΤΟ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΚΟΜΜΑ του Μόσχου Λαγκουβάρδου
Τι προτείνουν τα κόμματα και τι ζητούν οι πολίτες; 1) Η Ν.Δ. προτείνει ελαχιστοποίηση του κράτους χάριν της ελεύθερης αγοράς, (ελευθερία τιμών και ημερομισθίων, σεβασμός στον ανταγωνισμό και στην ατομική ιδιοκτησία). Στη γραφειοκρατία του σοσιαλ-κρατικισμού αντιτείνει ένα νέο συμβόλαιο ανάμεσα στους πολίτες και την εξουσία, για να ξαναβρεί καθένας το σεβασμό του άλλου. Λιγότερο κράτος δε σημαίνει «κάτω το κράτος».Το αντίδοτο στο κόμμα της Ν.Δ. είναι να επαναφέρουμε τις εμπορικές δραστηριότητες εκεί όπου ανήκουν, να ξαναδημιουργήσουμε χώρο γι αυτό που δεν είναι εμπορικό. 2) Το ΠΑΣΟΚ δεν είναι κόμμα αλλά «κίνημα». Γίνεται τα πάντα, ίνα τους πάντες κερδίσει αρκεί να βρίσκεται στην εξουσία! Η θεωρητική βάση του ΠΑΣΟΚ είναι ο πραγματισμός που πρεσβεύει ότι η αλήθεια δεν είναι τα πραγματικά γεγονότα, αλλά η ερμηνεία που δίνουμε σ΄ αυτά. Παράδειγμα η διαφορετική ερμηνεία της Ελληνικής Ιστορίας! Το αντίδοτο στο ΠΑΣΟΚ είναι η ενημέρωση των πολιτών και η διάλυση των μύθων και των ψευδαισθήσεων. 3) Το ΚΚΕ είναι μονολιθικό κόμμα . Για το ΚΚΕ ό,τι ταιριάζει κάπου ταιριάζει παντού! Το αντίδοτο στο ΚΚΕ είναι η διάλυση του μύθου της υλικής προόδου με την έννοια να κατασκευάζεις ολοένα καινούρια βιομηχανικά προϊόντα, έστω κι αν απειλούν με καταστροφή τον Πλανήτη. Γενικά όλα τα κόμματα πλήν της Δημοκρατικής Αναγέννησης του Στέλιου Παπαθεμελή δεν έχουν σημείο αναφοράς τίποτε άλλο πέρα από σκέψεις και ερμηνείες ανθρώπων! Η Δημοκρατική Αναγέννηση κομίζει ένα καινούριο μήνυμα που πηγάζει από την πίστη στο ιστορικό πρόσωπο του Ιησού Χριστού! Οι πολίτες ζητούν από το κράτος τιμιότητα, ειρήνη και δικαιοσύνη. Να επανέλθει το ήθος ως βάση της πολιτικής και της κοινωνικής ζωής!
Switch to full edit form
Τι προτείνουν τα κόμματα και τι ζητούν οι πολίτες; 1) Η Ν.Δ. προτείνει ελαχιστοποίηση του κράτους χάριν της ελεύθερης αγοράς, (ελευθερία τιμών και ημερομισθίων, σεβασμός στον ανταγωνισμό και στην ατομική ιδιοκτησία). Στη γραφειοκρατία του σοσιαλ-κρατικισμού αντιτείνει ένα νέο συμβόλαιο ανάμεσα στους πολίτες και την εξουσία, για να ξαναβρεί καθένας το σεβασμό του άλλου. Λιγότερο κράτος δε σημαίνει «κάτω το κράτος».Το αντίδοτο στο κόμμα της Ν.Δ. είναι να επαναφέρουμε τις εμπορικές δραστηριότητες εκεί όπου ανήκουν, να ξαναδημιουργήσουμε χώρο γι αυτό που δεν είναι εμπορικό. 2) Το ΠΑΣΟΚ δεν είναι κόμμα αλλά «κίνημα». Γίνεται τα πάντα, ίνα τους πάντες κερδίσει αρκεί να βρίσκεται στην εξουσία! Η θεωρητική βάση του ΠΑΣΟΚ είναι ο πραγματισμός που πρεσβεύει ότι η αλήθεια δεν είναι τα πραγματικά γεγονότα, αλλά η ερμηνεία που δίνουμε σ΄ αυτά. Παράδειγμα η διαφορετική ερμηνεία της Ελληνικής Ιστορίας! Το αντίδοτο στο ΠΑΣΟΚ είναι η ενημέρωση των πολιτών και η διάλυση των μύθων και των ψευδαισθήσεων. 3) Το ΚΚΕ είναι μονολιθικό κόμμα . Για το ΚΚΕ ό,τι ταιριάζει κάπου ταιριάζει παντού! Το αντίδοτο στο ΚΚΕ είναι η διάλυση του μύθου της υλικής προόδου με την έννοια να κατασκευάζεις ολοένα καινούρια βιομηχανικά προϊόντα, έστω κι αν απειλούν με καταστροφή τον Πλανήτη. Γενικά όλα τα κόμματα πλήν της Δημοκρατικής Αναγέννησης του Στέλιου Παπαθεμελή δεν έχουν σημείο αναφοράς τίποτε άλλο πέρα από σκέψεις και ερμηνείες ανθρώπων! Η Δημοκρατική Αναγέννηση κομίζει ένα καινούριο μήνυμα που πηγάζει από την πίστη στο ιστορικό πρόσωπο του Ιησού Χριστού! Οι πολίτες ζητούν από το κράτος τιμιότητα, ειρήνη και δικαιοσύνη. Να επανέλθει το ήθος ως βάση της πολιτικής και της κοινωνικής ζωής!
ΤΟ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΚΟΜΜΑ του Μόσχου Λαγκουβάρδου
Τι προτείνουν τα κόμματα και τι ζητούν οι πολίτες; 1) Η Ν.Δ. προτείνει ελαχιστοποίηση του κράτους χάριν της ελεύθερης αγοράς, (ελευθερία τιμών και ημερομισθίων, σεβασμός στον ανταγωνισμό και στην ατομική ιδιοκτησία). Στη γραφειοκρατία του σοσιαλ-κρατικισμού αντιτείνει ένα νέο συμβόλαιο ανάμεσα στους πολίτες και την εξουσία, για να ξαναβρεί καθένας το σεβασμό του άλλου. Λιγότερο κράτος δε σημαίνει «κάτω το κράτος».Το αντίδοτο στο κόμμα της Ν.Δ. είναι να επαναφέρουμε τις εμπορικές δραστηριότητες εκεί όπου ανήκουν, να ξαναδημιουργήσουμε χώρο γι αυτό που δεν είναι εμπορικό. 2) Το ΠΑΣΟΚ δεν είναι κόμμα αλλά «κίνημα». Γίνεται τα πάντα, ίνα τους πάντες κερδίσει αρκεί να βρίσκεται στην εξουσία! Η θεωρητική βάση του ΠΑΣΟΚ είναι ο πραγματισμός που πρεσβεύει ότι η αλήθεια δεν είναι τα πραγματικά γεγονότα, αλλά η ερμηνεία που δίνουμε σ΄ αυτά. Παράδειγμα η διαφορετική ερμηνεία της Ελληνικής Ιστορίας! Το αντίδοτο στο ΠΑΣΟΚ είναι η ενημέρωση των πολιτών και η διάλυση των μύθων και των ψευδαισθήσεων. 3) Το ΚΚΕ είναι μονολιθικό κόμμα . Για το ΚΚΕ ό,τι ταιριάζει κάπου ταιριάζει παντού! Το αντίδοτο στο ΚΚΕ είναι η διάλυση του μύθου της υλικής προόδου με την έννοια να κατασκευάζεις ολοένα καινούρια βιομηχανικά προϊόντα, έστω κι αν απειλούν με καταστροφή τον Πλανήτη. Γενικά όλα τα κόμματα πλήν της Δημοκρατικής Αναγέννησης του Στέλιου Παπαθεμελή δεν έχουν σημείο αναφοράς τίποτε άλλο πέρα από σκέψεις και ερμηνείες ανθρώπων! Η Δημοκρατική Αναγέννηση κομίζει ένα καινούριο μήνυμα που πηγάζει από την πίστη στο ιστορικό πρόσωπο του Ιησού Χριστού! Οι πολίτες ζητούν από το κράτος τιμιότητα, ειρήνη και δικαιοσύνη. Να επανέλθει το ήθος ως βάση της πολιτικής και της κοινωνικής ζωής!ΤΟ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΚΟΜΜΑ του Μόσχου Λαγκουβάρδου
Τι προτείνουν τα κόμματα και τι ζητούν οι πολίτες; 1) Η Ν.Δ. προτείνει ελαχιστοποίηση του κράτους χάριν της ελεύθερης αγοράς, (ελευθερία τιμών και ημερομισθίων, σεβασμός στον ανταγωνισμό και στην ατομική ιδιοκτησία). Στη γραφειοκρατία του σοσιαλ-κρατικισμού αντιτείνει ένα νέο συμβόλαιο ανάμεσα στους πολίτες και την εξουσία, για να ξαναβρεί καθένας το σεβασμό του άλλου. Λιγότερο κράτος δε σημαίνει «κάτω το κράτος».Το αντίδοτο στο κόμμα της Ν.Δ. είναι να επαναφέρουμε τις εμπορικές δραστηριότητες εκεί όπου ανήκουν, να ξαναδημιουργήσουμε χώρο γι αυτό που δεν είναι εμπορικό. 2) Το ΠΑΣΟΚ δεν είναι κόμμα αλλά «κίνημα». Γίνεται τα πάντα, ίνα τους πάντες κερδίσει αρκεί να βρίσκεται στην εξουσία! Η θεωρητική βάση του ΠΑΣΟΚ είναι ο πραγματισμός που πρεσβεύει ότι η αλήθεια δεν είναι τα πραγματικά γεγονότα, αλλά η ερμηνεία που δίνουμε σ΄ αυτά. Παράδειγμα η διαφορετική ερμηνεία της Ελληνικής Ιστορίας! Το αντίδοτο στο ΠΑΣΟΚ είναι η ενημέρωση των πολιτών και η διάλυση των μύθων και των ψευδαισθήσεων. 3) Το ΚΚΕ είναι μονολιθικό κόμμα . Για το ΚΚΕ ό,τι ταιριάζει κάπου ταιριάζει παντού! Το αντίδοτο στο ΚΚΕ είναι η διάλυση του μύθου της υλικής προόδου με την έννοια να κατασκευάζεις ολοένα καινούρια βιομηχανικά προϊόντα, έστω κι αν απειλούν με καταστροφή τον Πλανήτη. Γενικά όλα τα κόμματα πλήν της Δημοκρατικής Αναγέννησης του Στέλιου Παπαθεμελή δεν έχουν σημείο αναφοράς τίποτε άλλο πέρα από σκέψεις και ερμηνείες ανθρώπων! Η Δημοκρατική Αναγέννηση κομίζει ένα καινούριο μήνυμα που πηγάζει από την πίστη στο ιστορικό πρόσωπο του Ιησού Χριστού! Οι πολίτες ζητούν από το κράτος τιμιότητα, ειρήνη και δικαιοσύνη. Να επανέλθει το ήθος ως βάση της πολιτικής και της κοινωνικής ζωής!
Switch to full edit form
5.9.07
ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΚΜΥΣΤΗΡΕΥΣΕΙΣ του Μόσχου Εμμ.Λαγκουβάρδου
ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΚΜΥΣΤΗΡΕΥΣΕΙΣ του Μόσχου Εμμ.Λαγκουβάρδου
Όταν βάζεις υποψηφιότητα για βουλευτής ταπεινώνεσαι. Επί τέλους νιώθεις ότι τους έχεις ανάγκη όλους. Με αυτήν την έννοια όλοι οι Έλληνες πρέπει κάποια στιγμή να βάλουν υποψηφιότητα για βουλευτές. Ως υποψήφιοι θα νιώσουν το λυτρωτικό εκείνο αίσθημα που σε κάνει να βλέπεις τον κάθε άνθρωπο άξιο σεβασμού, πραγματικά πολύτιμο, ανεξαρτήτως φύλου, φυλής, θρησκεύματος, μορφώσεως, οικονομικής κατάστασης κλπ. Θα λες, « Πολλοί δρόμοι σωτηρίας υπάρχουν. Εγώ διάλεξα το δρόμο της βουλευτικής υποψηφιότητας». Ευχαριστώ τον κ. Πρόεδρο της Δημοκρατικής Αναγέννησης Στέλιο Παπαθεμελή που επέμενε να με συμπεριλάβει στο ψηφοδέλτιο των υποψηφίων της Λάρισας, αν και δεν τρέφω αυταπάτες. Ο τρόπος που σκέφτομαι δεν είναι αυτός που σκέφτονται πολλοί. Η υποψηφιότητα όμως είναι μια θεραπευτική μέθοδος του εγωισμού.
Όταν βάζεις υποψηφιότητα για βουλευτής ταπεινώνεσαι. Επί τέλους νιώθεις ότι τους έχεις ανάγκη όλους. Με αυτήν την έννοια όλοι οι Έλληνες πρέπει κάποια στιγμή να βάλουν υποψηφιότητα για βουλευτές. Ως υποψήφιοι θα νιώσουν το λυτρωτικό εκείνο αίσθημα που σε κάνει να βλέπεις τον κάθε άνθρωπο άξιο σεβασμού, πραγματικά πολύτιμο, ανεξαρτήτως φύλου, φυλής, θρησκεύματος, μορφώσεως, οικονομικής κατάστασης κλπ. Θα λες, « Πολλοί δρόμοι σωτηρίας υπάρχουν. Εγώ διάλεξα το δρόμο της βουλευτικής υποψηφιότητας». Ευχαριστώ τον κ. Πρόεδρο της Δημοκρατικής Αναγέννησης Στέλιο Παπαθεμελή που επέμενε να με συμπεριλάβει στο ψηφοδέλτιο των υποψηφίων της Λάρισας, αν και δεν τρέφω αυταπάτες. Ο τρόπος που σκέφτομαι δεν είναι αυτός που σκέφτονται πολλοί. Η υποψηφιότητα όμως είναι μια θεραπευτική μέθοδος του εγωισμού.
4.9.07
Μ.Λαγκουβάρδου,ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΠΡΟ ΤΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ
ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΠΡΟ ΤΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ – Μ.Λαγκουβάρδου
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΘΕΪΑ;
Αθεϊα είναι η μη πίστη στην ύπαρξη του Θεού, επειδή ο Θεός δεν είναι ορατός! Ο άθεος δεν πιστεύει ότι υπάρχουν τα μη βλεπόμενα, τα ανώτερα, τα πνευματικά! Περιορίζει την ύπαρξή του ανθρώπου μέχρι τα όρια του δέρματός του! Ο άνθρωπος κατά την αντίληψη αυτή είναι το σαρκίο του!(Αλίμονο στον άθεο που πάσχει από κλειστοφοβία! Δεν μπορεί να καταλάβει από πού προέρχεται το εσώτατο, το υπαρξιακό του άγχος!) Αλλά η αθεία έχει και άλλες συνέπειες. Η εκτίμηση της ενοχής π.χ. και της ευθύνης στη δικαιοσύνη κρίνεται από το αποτέλεσμα. Π.χ. Αυτός που αποδεδειγμένα κάνει υπεξαίρεση εις βάρος του Δημοσίου, είναι ένοχος μόνο αν δεν επιστρέψει τα χρήματα. Αν τα έχει κάπου κρατημένα και τα επιστρέψει ούτε γάτα ούτε ζημιά! Κάνεις υπεξαίρεση. Τα κρατάς ώσπου να περάσει ο χρόνος της παραγραφής και είσαι εντάξει, μια που η ενοχή είναι μη βλεπόμενη και γι΄ αυτό ανύπαρκτη! Η αθεία κι ο πραγματισμός όμως έχουν κι άλλα πονηρά πράγματα που δεν επιτρέπει ο χώρος να αποκαλύψουμε. Ο άνθρωπος , για μας τους Χριστιανούς δεν είναι μόνο το σαρκίο του, αλλά και ό,τι υπάρχει μπροστά του, μέχρι εκεί που φτάνει η σκέψη του. Η ύπαρξη του ανθρώπου, όπως και η ύπαρξη του Θεού δεν ζυγίζεται στην πλάστιγγα ούτε αναλύεται στο επιστημονικό πείραμα. Με τι να ζυγίσεις π.χ. τον ηρωισμό, την αυτοθυσία , την αγάπη , τη συμπόνια και τις άλλες μη βλεπόμενες πνευματικές αξίες; !
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΨΗΦΟΥ
Τι σημασία έχει η ψήφος; Γιατί είναι υποχρεωτική και γιατί ένας μεγάλος αριθμός ψηφοφόρων την αρνείται με την αποχή ή με το λευκό και το άκυρο ψηφοδέλτιο; Αν ήταν υπέρ των ψηφοφόρων θα υπήρχαν τόσες αποχές και τόσα λευκά και άκυρα ψηφοδέλτια; Μήπως συμφέρει μόνο τους πολιτικούς και τους εξαρτημένους από αυτούς ιδεολογικά, ψυχολογικά ή με οποιοδήποτε άλλο δεσμό; Αν στις προσεχείς εκλογές θα αποδοκιμαστεί , όπως πολλοί πιστεύουν, η αλαζονεία κι ο δεσποτισμός των μεγάλων κομμάτων με την ψήφο στα μικρά κόμματα ,δεν σημαίνει αυτό ότι ο κόσμος κατανοεί και θέλει την ενότητα και τη συνεργασία, ενώ οι πολιτικοί και τα κόμματα την πολεμούν; Ποιος θέλει λοιπόν το μονοπώλιο στην εξουσία, που θυμίζει τους κακούς εκείνους δικηγόρους που εμποδίζουν τους πελάτες τους να λύσουν με το καλό τις διαφορές τους για να τους μαδούν; Ποια είναι χαμένη ψήφος; Η ψήφος της ενότητας και της συνεργασίας ή η ψήφος του «διαίρει και βασίλευε»;
ΔΥΟ ΜΕΤΡΑ, ΜΙΑ ΚΟΨΕ»
Οι αρχαίοι Ρωμαίοι, που δεν απειλούνταν απ’ την ολοκληρωτική καταστροφή που απειλεί τώρα εμάς έλεγαν, «πρώτα επιβίωσε και μετά φιλοσόφησε». Τώρα αντιστράφηκαν οι όροι: Πρώτα να φιλοσοφήσουμε για να σταματήσουμε την αυτοκτονία του Πλανήτη και μετά να κοιτάξουμε το άτομό μας. Τώρα ισχύει το ρητό του ράφτη, «δύο μέτρα, μία κόψε»!
Μερικούς αιώνες πριν ο κόσμος ήταν αισιόδοξος με τις βιομηχανικές επαναστάσεις. Τώρα και οι πολιτικοί που υπόσχονταν , χάρις στην πρόοδο, "να τρώμε με χρυσά κουτάλια", σωπαίνουν: «Να λείπει το βύσσινο», σκέφτονται, αν είναι να σκάσουμε σαν τα ποντίκια για χάρη της «προόδου», ας πάμε πιο αργά. Ο κόσμος κάποτε θα τελειώσει ή με τη φωτιά η με το ψύχος, θα καούμε ή θα παγώσουμε. Ας είναι να συμβεί όσο πιο αργά γίνεται. Η βιασύνη είναι ανωριμότητα! "Δύο μέτρα, μία κόψε"!
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΘΕΪΑ;
Αθεϊα είναι η μη πίστη στην ύπαρξη του Θεού, επειδή ο Θεός δεν είναι ορατός! Ο άθεος δεν πιστεύει ότι υπάρχουν τα μη βλεπόμενα, τα ανώτερα, τα πνευματικά! Περιορίζει την ύπαρξή του ανθρώπου μέχρι τα όρια του δέρματός του! Ο άνθρωπος κατά την αντίληψη αυτή είναι το σαρκίο του!(Αλίμονο στον άθεο που πάσχει από κλειστοφοβία! Δεν μπορεί να καταλάβει από πού προέρχεται το εσώτατο, το υπαρξιακό του άγχος!) Αλλά η αθεία έχει και άλλες συνέπειες. Η εκτίμηση της ενοχής π.χ. και της ευθύνης στη δικαιοσύνη κρίνεται από το αποτέλεσμα. Π.χ. Αυτός που αποδεδειγμένα κάνει υπεξαίρεση εις βάρος του Δημοσίου, είναι ένοχος μόνο αν δεν επιστρέψει τα χρήματα. Αν τα έχει κάπου κρατημένα και τα επιστρέψει ούτε γάτα ούτε ζημιά! Κάνεις υπεξαίρεση. Τα κρατάς ώσπου να περάσει ο χρόνος της παραγραφής και είσαι εντάξει, μια που η ενοχή είναι μη βλεπόμενη και γι΄ αυτό ανύπαρκτη! Η αθεία κι ο πραγματισμός όμως έχουν κι άλλα πονηρά πράγματα που δεν επιτρέπει ο χώρος να αποκαλύψουμε. Ο άνθρωπος , για μας τους Χριστιανούς δεν είναι μόνο το σαρκίο του, αλλά και ό,τι υπάρχει μπροστά του, μέχρι εκεί που φτάνει η σκέψη του. Η ύπαρξη του ανθρώπου, όπως και η ύπαρξη του Θεού δεν ζυγίζεται στην πλάστιγγα ούτε αναλύεται στο επιστημονικό πείραμα. Με τι να ζυγίσεις π.χ. τον ηρωισμό, την αυτοθυσία , την αγάπη , τη συμπόνια και τις άλλες μη βλεπόμενες πνευματικές αξίες; !
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΨΗΦΟΥ
Τι σημασία έχει η ψήφος; Γιατί είναι υποχρεωτική και γιατί ένας μεγάλος αριθμός ψηφοφόρων την αρνείται με την αποχή ή με το λευκό και το άκυρο ψηφοδέλτιο; Αν ήταν υπέρ των ψηφοφόρων θα υπήρχαν τόσες αποχές και τόσα λευκά και άκυρα ψηφοδέλτια; Μήπως συμφέρει μόνο τους πολιτικούς και τους εξαρτημένους από αυτούς ιδεολογικά, ψυχολογικά ή με οποιοδήποτε άλλο δεσμό; Αν στις προσεχείς εκλογές θα αποδοκιμαστεί , όπως πολλοί πιστεύουν, η αλαζονεία κι ο δεσποτισμός των μεγάλων κομμάτων με την ψήφο στα μικρά κόμματα ,δεν σημαίνει αυτό ότι ο κόσμος κατανοεί και θέλει την ενότητα και τη συνεργασία, ενώ οι πολιτικοί και τα κόμματα την πολεμούν; Ποιος θέλει λοιπόν το μονοπώλιο στην εξουσία, που θυμίζει τους κακούς εκείνους δικηγόρους που εμποδίζουν τους πελάτες τους να λύσουν με το καλό τις διαφορές τους για να τους μαδούν; Ποια είναι χαμένη ψήφος; Η ψήφος της ενότητας και της συνεργασίας ή η ψήφος του «διαίρει και βασίλευε»;
ΔΥΟ ΜΕΤΡΑ, ΜΙΑ ΚΟΨΕ»
Οι αρχαίοι Ρωμαίοι, που δεν απειλούνταν απ’ την ολοκληρωτική καταστροφή που απειλεί τώρα εμάς έλεγαν, «πρώτα επιβίωσε και μετά φιλοσόφησε». Τώρα αντιστράφηκαν οι όροι: Πρώτα να φιλοσοφήσουμε για να σταματήσουμε την αυτοκτονία του Πλανήτη και μετά να κοιτάξουμε το άτομό μας. Τώρα ισχύει το ρητό του ράφτη, «δύο μέτρα, μία κόψε»!
Μερικούς αιώνες πριν ο κόσμος ήταν αισιόδοξος με τις βιομηχανικές επαναστάσεις. Τώρα και οι πολιτικοί που υπόσχονταν , χάρις στην πρόοδο, "να τρώμε με χρυσά κουτάλια", σωπαίνουν: «Να λείπει το βύσσινο», σκέφτονται, αν είναι να σκάσουμε σαν τα ποντίκια για χάρη της «προόδου», ας πάμε πιο αργά. Ο κόσμος κάποτε θα τελειώσει ή με τη φωτιά η με το ψύχος, θα καούμε ή θα παγώσουμε. Ας είναι να συμβεί όσο πιο αργά γίνεται. Η βιασύνη είναι ανωριμότητα! "Δύο μέτρα, μία κόψε"!
Μόσχου Λαγκουβάρδου, ΑΘΕΪΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Αθεϊα και Πολιτική
Αθεϊα είναι να μη δέχεσαι ότι υπάρχει Θεός , επειδή δεν είναι ορατός! Ο άθεος δεν πιστεύει ότι υπάρχουν τα μη βλεπόμενα, τα ανώτερα, τα πνευματικά! Περιορίζει την ύπαρξή του ανθρώπου μέχρι τα όρια του δέρματός του! Ο άνθρωπος κατά την αντίληψη αυτή είναι το σαρκίο του!(Αλίμονο στον άθεο που πάσχει από κλειστοφοβία! Δεν μπορεί να καταλάβει από πού προέρχεται το εσώτατο, το υπαρξιακό του άγχος!) Η αθεία έχει πρακτικές συνέπειες που δεν είναι άσχετες με την πολιτική. Στη Δικαιοσύνη του αθεϊσμού για παράδειγμα η εκτίμηση της ευθύνης και της ενοχής κρίνεται από το αποτέλεσμα. Αυτός που αποδεδειγμένα κάνει υπεξαίρεση εις βάρος του Δημοσίου, δεν είναι ένοχος αν επιστρέψει τα χρήματα ένα λεπτό πριν την απόφαση του δικαστηρίου. Άρα όσοι είναι πλούσιοι και κλέβουν δεν πιάνονται ποτέ. Αν είναι και άθεοι ,ως συνήθως, (δεν κλέβουν μόνον οι άθεοι) ποιος θα τους εμποδίσει; Ο φόβος του Θεού στον οποίο δεν πιστεύουν; Η συνείδησή τους που είναι ανύπαρκτη ως αόρατη και δεν τους κατηγορεί ποτέ ή η Δικαιοσύνη που δεν τιμωρεί, αν επιστρέψουν τα υπεξαιρεθέντα; Ο άνθρωπος , για μας τους Χριστιανούς δεν είναι μόνο το σαρκίο του, αλλά και ό,τι υπάρχει μπροστά του, μέχρι εκεί που φτάνει η σκέψη του. Η ύπαρξη του ανθρώπου, όπως και η ύπαρξη του Θεού δεν ζυγίζεται στην πλάστιγγα ούτε αναλύεται στο επιστημονικό πείραμα. Με τι να ζυγίσεις π.χ. τον ηρωισμό, την αυτοθυσία , την αγάπη , το σεβασμό, τη συμπόνια και τις άλλες (μη βλεπόμενες) αξίες; !
Αθεϊα είναι να μη δέχεσαι ότι υπάρχει Θεός , επειδή δεν είναι ορατός! Ο άθεος δεν πιστεύει ότι υπάρχουν τα μη βλεπόμενα, τα ανώτερα, τα πνευματικά! Περιορίζει την ύπαρξή του ανθρώπου μέχρι τα όρια του δέρματός του! Ο άνθρωπος κατά την αντίληψη αυτή είναι το σαρκίο του!(Αλίμονο στον άθεο που πάσχει από κλειστοφοβία! Δεν μπορεί να καταλάβει από πού προέρχεται το εσώτατο, το υπαρξιακό του άγχος!) Η αθεία έχει πρακτικές συνέπειες που δεν είναι άσχετες με την πολιτική. Στη Δικαιοσύνη του αθεϊσμού για παράδειγμα η εκτίμηση της ευθύνης και της ενοχής κρίνεται από το αποτέλεσμα. Αυτός που αποδεδειγμένα κάνει υπεξαίρεση εις βάρος του Δημοσίου, δεν είναι ένοχος αν επιστρέψει τα χρήματα ένα λεπτό πριν την απόφαση του δικαστηρίου. Άρα όσοι είναι πλούσιοι και κλέβουν δεν πιάνονται ποτέ. Αν είναι και άθεοι ,ως συνήθως, (δεν κλέβουν μόνον οι άθεοι) ποιος θα τους εμποδίσει; Ο φόβος του Θεού στον οποίο δεν πιστεύουν; Η συνείδησή τους που είναι ανύπαρκτη ως αόρατη και δεν τους κατηγορεί ποτέ ή η Δικαιοσύνη που δεν τιμωρεί, αν επιστρέψουν τα υπεξαιρεθέντα; Ο άνθρωπος , για μας τους Χριστιανούς δεν είναι μόνο το σαρκίο του, αλλά και ό,τι υπάρχει μπροστά του, μέχρι εκεί που φτάνει η σκέψη του. Η ύπαρξη του ανθρώπου, όπως και η ύπαρξη του Θεού δεν ζυγίζεται στην πλάστιγγα ούτε αναλύεται στο επιστημονικό πείραμα. Με τι να ζυγίσεις π.χ. τον ηρωισμό, την αυτοθυσία , την αγάπη , το σεβασμό, τη συμπόνια και τις άλλες (μη βλεπόμενες) αξίες; !
3.9.07
Μόσχου Λαγκουβάρδου, Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΨΗΦΟΥ
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΨΗΦΟΥ –Μ.Λαγκουβάρδου
Τι σημασία έχει η ψήφος; Γιατί είναι υποχρεωτική και γιατί ένας μεγάλος αριθμός ψηφοφόρων την αρνείται με την αποχή ή με το λευκό και το άκυρο ψηφοδέλτιο; Αν ήταν υπέρ των ψηφοφόρων θα υπήρχαν τόσες αποχές και τόσα λευκά και άκυρα ψηφοδέλτια; Μήπως συμφέρει μόνο τους πολιτικούς και τους εξαρτημένους από αυτούς ιδεολογικά, ψυχολογικά ή με οποιοδήποτε άλλο δεσμό; Αν στις προσεχείς εκλογές θα αποδοκιμαστεί , όπως πολλοί πιστεύουν, η αλαζονεία κι ο δεσποτισμός των μεγάλων κομμάτων με την ψήφο στα μικρά κόμματα ,δεν σημαίνει αυτό ότι ο κόσμος κατανοεί και θέλει την ενότητα και τη συνεργασία, ενώ οι πολιτικοί και τα κόμματα την πολεμούν; Ποιος θέλει λοιπόν το μονοπώλιο στην εξουσία, που θυμίζει τους κακούς εκείνους δικηγόρους που εμποδίζουν τους πελάτες τους να λύσουν με το καλό τος διαφορές τους για να τους μαδούν; Ποια είναι χαμένη ψήφος; Η ψήφος της ενότητας και της συνεργασίας ή η ψήφος του «διαίρει και βασίλευε»;
Τι σημασία έχει η ψήφος; Γιατί είναι υποχρεωτική και γιατί ένας μεγάλος αριθμός ψηφοφόρων την αρνείται με την αποχή ή με το λευκό και το άκυρο ψηφοδέλτιο; Αν ήταν υπέρ των ψηφοφόρων θα υπήρχαν τόσες αποχές και τόσα λευκά και άκυρα ψηφοδέλτια; Μήπως συμφέρει μόνο τους πολιτικούς και τους εξαρτημένους από αυτούς ιδεολογικά, ψυχολογικά ή με οποιοδήποτε άλλο δεσμό; Αν στις προσεχείς εκλογές θα αποδοκιμαστεί , όπως πολλοί πιστεύουν, η αλαζονεία κι ο δεσποτισμός των μεγάλων κομμάτων με την ψήφο στα μικρά κόμματα ,δεν σημαίνει αυτό ότι ο κόσμος κατανοεί και θέλει την ενότητα και τη συνεργασία, ενώ οι πολιτικοί και τα κόμματα την πολεμούν; Ποιος θέλει λοιπόν το μονοπώλιο στην εξουσία, που θυμίζει τους κακούς εκείνους δικηγόρους που εμποδίζουν τους πελάτες τους να λύσουν με το καλό τος διαφορές τους για να τους μαδούν; Ποια είναι χαμένη ψήφος; Η ψήφος της ενότητας και της συνεργασίας ή η ψήφος του «διαίρει και βασίλευε»;
Μόσχου Λαγκουβάρδου
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΨΗΦΟΥ
Τι σημασία έχει η ψήφος; Γιατί είναι υποχρεωτική και γιατί ένας μεγάλος αριθμός ψηφοφόρων την αρνείται με την αποχή ή με το λευκό και το άκυρο ψηφοδέλτιο; Αν ήταν υπέρ των ψηφοφόρων θα υπήρχαν τόσες αποχές και τόσα λευκά και άκυρα ψηφοδέλτια; Μήπως συμφέρει μόνο τους πολιτικούς και τους εξαρτημένους από αυτούς ιδεολογικά, ψυχολογικά ή με οποιοδήποτε άλλο δεσμό; Αν στις προσεχείς εκλογές θα αποδοκιμαστεί , όπως πολλοί πιστεύουν, η αλαζονεία ...
από Μόσχος Λαγκουβάρδος στις Δευ Σεπ 03, 2007 5:59 pm
Τι σημασία έχει η ψήφος; Γιατί είναι υποχρεωτική και γιατί ένας μεγάλος αριθμός ψηφοφόρων την αρνείται με την αποχή ή με το λευκό και το άκυρο ψηφοδέλτιο; Αν ήταν υπέρ των ψηφοφόρων θα υπήρχαν τόσες αποχές και τόσα λευκά και άκυρα ψηφοδέλτια; Μήπως συμφέρει μόνο τους πολιτικούς και τους εξαρτημένους από αυτούς ιδεολογικά, ψυχολογικά ή με οποιοδήποτε άλλο δεσμό; Αν στις προσεχείς εκλογές θα αποδοκιμαστεί , όπως πολλοί πιστεύουν, η αλαζονεία ...
από Μόσχος Λαγκουβάρδος στις Δευ Σεπ 03, 2007 5:59 pm